Brev
Føler mig pisse forelsket og udnyttet
Hej BT..
Er en pige på 14, snart 15 som føler sig utroligt udnyttet…
For et stykke tid siden var jeg til skovfest, og der var en ad mine gode venner jeg ikke havde set længe. Han tog mig i hånden og spurgte om jeg ville gå en tur, som jeg selvfølgelig sagde ja til. Da vi havde gået lidt stoppede han op, kiggede på mig, og holdte om mig. Han fortalte han havde savnet mig utrolig meget osv..
Efter lidt tog jeg mig selv i at fortælle ham hvor meget jeg havde lyst til at kysse ham.. Han tyssede mig og sagde der kom nogle, han tog min hånd og vi gik et andet sted hen. Var lidt pinligt berørt efter jeg havde fortalt det, så var helt stille, indtil han pludselig sagde “vil os virkelig gerne kysse dig”
Det endte så med at vi længe bare sad på en bænk holdene og hinanden mens vi kyssede.. Det blev sent og jeg skulle hjem, så vi gik hen til festen og jeg sagde farvel til de forskellige..
Dagen efter da vi vågnede, lavede vi en aftale om at skulle sove sammen, så jeg hentede ham på stationen og vi gik hjem til mig. Vi så en film og sådan, da filmen så var slut fjernede han computeren fra vores skød, og kyssede mig.
Da vi havde kysset i noget tid, vendte han mig så jeg sad hen over ham og kyssede så videre.. Vi lå længe, og det udviklede sig efterhånden til “dry humping” og mere der ikke den aften. vi lagde os til at sove, hele natten lå han og holdte om mig.
Om morgenen da vi vågnede var det første han gjorde at kysse mig, og vi lå lidt bare og puttede, og vupti havde jeg hånden nede i bukserne på ham, resten kender ik 😉 Lidt senere fulgte jeg ham til stationen igen, og vi sagde farvel.
Vi skrev, snappede og snakkede hver dag så meget vi kunne. En uge efter sås vi så til en strandfest, gik lidt væk derfra, og kyssede igen.. Vi gik tilbage, og overhørte så et par tøser sige at han havde kysset med en anden..
Stormede grædende forbi ham, og han gik efter mig, selvom jeg bare råbte han skulle skride ad helveds til! Fortalte hva jeg havde hørt og han sagde det var rigtig men det intet betød og han havde fortrudt det så meget.
Sagde at jeg troede jeg bare havde lagt meget mere i de kys og sådan end han havde, men han sagde at han havde lagt mindst ligeså meget i det, og så kyssede han mig! Og dum som jeg er lyttede jeg til det…
Da vi skulle til hjem, nåede min veninde og jeg ik bussen, og det gjorde han heller ik.. Det endte med vi bare blev på stranden, liggende i hinandens arme og bare puttede, indtil vi kunne komme hjem. Det var så rart at blive holdt om igen!
(og det skal lige siges at ingen vidste noget af det)
Skrev dagen efter hva han ville, og det skulle blive hva det altid har været eller om han ville gå videre med det? Fuldt forståligt ville han lige tænke over det.. der gik et par dage før han kom med svaret, og svaret var at han bare synes vi skulle være vildt gode venner.
Og nu ligger jeg græde færdig hver enste aften, og ik ved hvad jeg skal gøre..
Hilsen hende pigen, der følger sig utroligt restløs..
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige på 14 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at det var en hård besked at få fra din ven, og at du er blevet rigtig ked af det. Det lyder som nogle dejlige oplevelser, I har haft sammen, og jeg kan sagtens forstå, hvis du håbede, og måske også lidt regnede med, at I nu skulle til at være kærester.
Det er aldrig sjovt at have kærestesorg. Man kan virkelig have det dårligt, og man kan føle sig både vred, skuffet, frustreret, ked af det, udnyttet og meget mere. Og selvom det er helt almindeligt at have det sådan, gør det det ikke nemmere at være i.
Jeg fornemmer ud fra dit brev, at din ven er meget glad for dig. Hvorfor han "kun" er interesseret i at være din ven, kan der være mange grunde til, men det er slet ikke sikkert, at det har noget med dig at gøre. Det kan være, at han ikke er interesseret i et forhold lige nu eller ikke føler sig klar til det. For mig lyder det ikke som om, at han har udnyttet dig, men mere som om, han faktisk holder rigtig meget af dig. Kan det mon hjælpe på din følelse af at være blevet udnyttet?
Selvom det kan føles nærmest umuligt lige nu, så håber jeg, at du på sigt kan tage de gode oplevelser med dig videre. Altså fx de gode stunder, hvor I kyssede og holdt om hinanden, og tør tro på, at sådanne oplevelser kan du også få med en anden fyr. Men allerførst tænker jeg på, om du mon har snakket med dine veninder om, hvad der er sket? Det kan være rigtig godt at snakke med andre om det, når man er ked af det. Ellers har tingene det med at vokse sig store, hvis man selv går med dem. Måske dine veninder har prøvet noget tilsvarende eller kender nogen, der har? Hvad gjorde de mon så i den situation?
For nogle hjælper det også, hvis man laver nogle gode og hyggelige ting sammen med sine venner og veninder, fx en tur i biografen eller ser en god film derhjemme, tager en tur i svømmehallen eller hvad det nu kan være. På den måde kan man måske både få snakket om, at man er ked af det, og hvad man kan gøre - samtidig med at man laver noget sammen, som måske kan få én i lidt bedre humør.
Jeg tænker også på, om fx din mor mon ved, hvad der er sket? Nogle vil måske synes, at det er lidt akavet at snakke med sin mor om kærester, men jeg tror, at hun rigtig gerne vil vide, hvordan du går og har det. Hun har jo også været ung engang. Måske hun selv har prøvet noget lignende, da hun var i din alder? Eller du har måske en storesøster, der også kunne være god at snakke med? Eller en anden voksen, som du har tillid til?
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Du er altid velkommen til at ringe eller sms´e til Børnetelefonen på 116111, hvis du har brug for flere svar eller har lyst til at snakke med en voksen. Der sidder en masse søde rådgivere, som rigtig gerne vil snakke med dig.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
De kærligste hilsner fra Børnetelefonen