Brev
Følelser
Hej BB
Jeg er en pige på 12 år.
Jeg har en sød nabo på 14 som bare er der for mig. Jeg hygger meget med ham og jeg har det også sjovt med ham.
Jeg føler mange ting for ham og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med de følser. Nogle gange hygger vi også i sengen hvor vi ligger og nusser hinanden, det er så rart.
Men jeg tør ikke at sige det til nogen.
Hilsen M
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære M
Tak fordi du skriver til os. Hvor er det dejligt, du har en sød nabo.
Du skriver, at du ikke ved, hvad du skal gøre med dine følelser. Mon det er fordi, du har mange forskellige slags følelser for ham? Måske ser du ham som en ven og mærker venskabsfølelser? Men måske er du også ved at blive lidt forelsket i ham?
Det er helt naturligt, at ens følelser for en god ven kan ændre sig og blive til forelskelse – mon ikke det er det, du oplever? Det kan godt være lidt svært – for det betyder, at man kommer til at se lidt anderledes på sin ven. Og også kommer til at være sammen på en anden måde.
Hvis du kan mærke, at du er blevet forelsket i ham, så kan du overveje, at sige det til ham. Måske føler han det samme for dig?  Noget kunne tyde på, at I begge kan lide hinanden, når I ligger og nusser.
Hvis det er for grænseoverskridende at fortælle det til ham, kan du starte med at fortælle det til en, du stoler på. Det kan være en veninde, søskende, forældre eller måske en helt anden du kan komme i tanke om? Det er nemlig rigtig tit rart at dele sine tanker med en anden. Så går man ikke med det alene.
Hvis du alligevel har mod på at fortælle din nabo, hvordan du føler, kan det være en idé at skrive til ham og sige, at du gerne vil fortælle ham noget. Det ved jeg, har virket for andre. Du kan også spørge ham, om han er forelsket i nogen. Så kan du sikkert godt fornemme, om det kunne være dig.
Held og lykke
Venlig hilsen BørneTelefonen