Brev
følelser
jeg er lige startet på efterskole, og jeg er allerede blevet forelsket i en af pigerne, og hun virker slet ikke slet ikke som om hun kan lide mig på den måde, og jeg blev her i weekenden og en af de første ting hun gjorde da hun gå var at ligge i en seng med en anden dreng, og jeg har det bare svært med sådan noget
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15.
Mange tak for dit brev. Du fortæller, at du lige er startet på efterskole og er blevet forelsket i en af pigerne, men at hun ikke ser ud til at være forelsket i dig.
Jeg kan godt forstå, at du synes det er svært at se på, at hun ligger sammen med en af de andre drenge. Sådan en situation er aldrig nem, og specielt hvis man er forelsket i den, der ligger med en anden. Det kan gøre rigtig ondt indeni.
Jeg kan dog ikke se i dit brev, hvad du har gjort for at hun skulle blive klar over, at du er forelsket i hende? Har du mon talt med hende? Og ved hun, at du føler sådan som du gør?
Nogen gange kan det være det bedste at få en snak med den person, som det handler om, selvom det kan være vældig svært. Måske kunne du spørge hende, hvad hun synes om dig, eller du kunne spørge, om hun vil med ud at gå en tur sammen, du og hende - så kan du måske finde ud af lidt mere om hende, og hvad hun tænker om dig...
Det kan også være, at du skal give det lidt mere tid og se, om hun begynder at få følelser for dig, når I lærer hinanden bedre at kende... Måske skal man ikke lægge så meget i, at hun hurtigt er begyndt at være sammen med en anden dreng... I skal jo allesammen til at lære hinanden at kende, og nogle reagerer ved at gå lidt hurtigere frem end andre. Jeg ved, det kan være svært, men måske gælder det bare om at prøve at lave så mange ting som muligt, hvor hun også er med, så du får mulighed for at vise hende, at du er interesseret..?
Hvis du har lyst til at snakke lidt om det, før du går videre, er du altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, eller skrive ind på UngeChatten.
Jeg håber, du får et dejligt år på efterskolen og tager dig mod til at tale med pigen.
Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.