Følelser

Hej

for to år siden mødte jeg ham her M oh ham er 10 år ældre end mig der var rigtig god kemi fra dag et på under en uge til at føle sig for hinanden og det gik rigtig godt mellem os men vi bliver aldrig kærester

efter vi Havde kendt hinanden i 1 måned fik jeg vide at han var kommer i fængsel det var som om hele min verden gik under efter seks måneder kommer du igen

Vi snakker ikke så meget sammen han begyndte at lægge an på min veninde det blive jeg sur over og han sagde nogle dage efter at få en kæreste

nu er der gået et år vi snakker sammen engang imellem men når han skriver til mig er det som om han ikke har nogen kæreste han skriver til mig som om at mig og ham var kærester men lige så snart hans kæreste ikke er der så kan han godt skrive til mig

jeg føler mig lidt Udnyttet nogen gange af ham og det er ligesom om at mine følelser ikke vil gå væk og hans kæreste kan bare ikke lide mig jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Pige, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej pige på 16 år.

Det er rigtig godt, at du har skrevet herind og jeg skal gøre, hvad jeg kan for at give dig nogle muligheder for at komme videre. Det er altid dejligt at være forelsket, og det er rigtig dejligt, når man møder nogen, som man bare har kemi med, ligesom du har gjort. Det kommer aldrig dårligt tilbage til én, og det vil være noget, du kan huske lang tid endnu. Følelsen af at være forelsket og at være sammen.

Det at han er 10 år ældre end dig, er et spørgsmål om holdning. Nogle vil syntes, det er stor aldersforskel, mens andre vil synes, det er ok. Men det at han er ældre end dig, kan betyde, at han har prøvet flere ting og er måske et andet sted i livet end dig. Måske synes han, at han kan tillade sig at flirte med flere og få dig til at tro, at I er kærester.

Han har været 16 år engang, men har måske glemt, hvordan det er i forhold til kærester og at blive såret. Det lyder i hvert fald, som om han ikke er ordentlig overfor dig eller din veninde eller sin kæreste. Hvad ville han mon gøre, hvis I var kærester, ville han så også flirte med andre piger og skrive med andre piger?

Jeg synes, du skal tænke over, hvordan han behandler jer. Jeg ved godt, det er svært, når man har følelser for fyren, og det kan være rigtig svært at styre sine følelser. Mon du kan snakke med din veninde?  Jeg tænker I har været næsten det samme igennem og det er altid rart at snakke med nogen, om de oplevelser man har. Mon det var en mulighed for dig?

Inde på vores hjemmeside er der et tema omkring kærester. Jeg sætter et link ind til dig her: kærester. Prøv at kigge lidt på det. Derudover kan du også kigge i vores brevkasse. Der er mange, der skriver ind om forelskelse og kærlighed. Måske du kan bruge nogle af de svar, der er givet til de andre unge.

Jeg tænker, om du mon du ville have mod på at skrive til ham, hvordan du har det, og hvad du mener om, at han skriver til dig, som om i er kærester, når han allerede har én kæreste? Måske du kunne skrive til ham, at I skal holde en pause med at skrive. Det kunne give dig tid til at tænke over, om det virkelig er det du vil.

Når jeg læser dit brev, får jeg fornemmelsen af, at han fastholder jer alle i troen på, at I er hans kæreste. Lige nu bestemmer han og har kontrollen. Den skal du tage tilbage. Det er vigtigt, at du selv bestemmer. Der findes mange søde drenge derude, og jeg ved godt, du sikkert har hørt det før, men det er vigtigt at få det sagt til dig.

Mon dig og din veninde kan lave noget sammen, hvor I bare hygger og måske tager ud i byen sammen? På den måde kan I hygge jer og ikke tænke på ham fyren. Måske er der også nogle andre søde fyre at kigge på.

Jeg føler mig sikker på, at du nok skal komme igennem det her. De fleste unge piger og drenge oplever ulykkelig og svær kærlighed. Og de fleste kommer godt igennem det. Så det er rigtig godt, du skrev herind for at få hjælp, det viser, at du gerne vil gøre noget ved det, og at du har mod på at ændre det.

Pas på dig selv og husk du altid kan ringe til børnetelefonen på 116111, og du er altid anonym.

Kærlige hilsner fra Børnetelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.