Brev
Flirt
Hej. Jeg en pige på 13 som er forelsket i en dreng på 14 år. Vi skriver sammen næsten hver dag og vi har det virkelig sjovt sammen. Jeg har fundet ud af han også kan lide mig men at han ikke er klar til at have en kæreste endnu. Og jeg ved ikke om jeg skal droppe at blive kæreste med ham eller om jeg bare skal vente? Fordi jeg kan virkelig godt lide ham og vores forældre er også begyndt at snakke sammen efter de fandt ud af vi begge kan lide hindanden??
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år.
Det er dejligt at være forelsket, men det kan også være svært og forvirrende nogle gange.
Det lyder som om, at den dreng, du godt kan lide, er helt vildt sød, og at I har det rigtigt dejligt sammen. Men det lyder også som om. han gerne vil nøjes med at være venner i hvert fald lige nu.
Det er meget forskelligt, hvornår man er klar til at være kærester. Og det er så fint, at du respekterer, at drengen har det sådan lige nu. Det lyder også som om, du gerne vil fortsætte jeres venskab, hvor I skriver og har det sjovt sammen. Har jeg mon ret i det?
Det kan så være, at jeres venskab alligevel udvikler sig til noget mere efterhånden. Men det kan også sagtens være, at du pludselig forelsker dig i en anden.
Jeg synes, du skal holde alle muligheder åbne. Det med forelskelse kan man alligevel heller ikke styre. Man bestemmer hverken hvem, man bliver forelsket i, eller hvor længe forelskelsen varer. Derfor kan du vel lige så godt se, hvor det med drengen fører dig hen? Så længe I har det godt sammen, så er tiden med ham i hvert fald ikke spildt.
Held og lykke med kærligheden
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen