Brev
F*cking forelsket!!!
Hjælp!!!
Jeg er 13 år, og er kommet i ny klasse her i slutningen af august måned 2014.
Denne her nye pige, lad os kalde hende R, er superdupersød, og jeg tror jeg er blevet forelsket i hende. Jeg drømmer nogle gange om hende, og det kilder i maven hver gang jeg ser på hende. Hun har, synes jeg, en god holdning til alt, og hun er i det hele taget bare fantastisk. Hver morgen giver hun mig en krammer, men du gør hun også med strengt taget alle andre i klassen.
Jeg har ikke haft en kæreste før, så er temmelig nybegynder på området, og jeg har brug for jeres hjælp. I har hjulpet mig tre gange før på andre områder, og med stor succes!
Så nu stiller jeg jer spørgsmålet; Hvordan skal jeg vise min kærlighed til hende?!? Jeg er bange for at ødelægge vores venskab helt, vi er i forvejen gode venner, og det ville jeg bare ikke kunne klare!
Plz hjælp en fortvivlet bruger!!!
PS: hun ER single
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære forelskede dreng på 13
Tak for dit brev. Du lyder så absolut f*****g forelsket , hvilket kan være vildt dejligt og på samme tid super frustrerende. Så flot  at du skriver herind med dine tanker. Din beskrivelse af at være forelsket er spot on.
Jeg forstår fuldt ud dine tanker omkring det at ønske at vise , at du er forelsket i hende og på samme tid er bange for, hvad det kan betyde for jeres venskab. Jeg ved ikke, om du har hendes mobilnummer, men det kunne du måske spørge om og så begyndes at sms´e med hende eller sende snapchats. Det kunne bare være; Hej, Hvad laver du eller god weekend, og så se hvad hun svarer. På den måde finder du også ud af, hvad hendes interesser er.
Jeg ved fra andre drenge og piger, der skriver ind, at en god måde at se om den anden måske er interesseret er at forsøge at flirte lidt mere og tale lidt mere med hende i frikvartererne. Du kunne også spørge om I skal finde ud af noget en dag efter skole evt. en gruppe af drenge og piger.
En anden mulighed som jeg har hørt fra andre på børnetelefonen er, hvis hun dyrker sport og fx skal spille hjemmekamp, så kunne I være en gruppe af drenge, der tager op og hepper.
Det kan være så svært at være forelsket uden at vide om den anden er interesseret, men hvis du lærer hende lidt mere at kende og måske begynder på et venskabeligt plan at skrive med hende, så kan du måske mærke på hendes svar om hun er interesseret i dig. Måske kunne en mulighed være efter lidt tid at fortælle hende, at du synes hun er rigtig sød og er glad for jeres venskab og ikke ønsker det skal gå i stykker, men at du nok er lidt forelsket i hende, fordi du synes hun er fantastisk. Det tænker jeg, hun kun blive smigret over at høre.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at finde ud af om hun kan lide dig, men jeg tænker, at du måske kunne fortsætte med at være hendes ven og lade hende lære dig at kende og se hvad der sker. Jeg kan anbefale du går ind på vores hjemmeside via dette link:
http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx
, hvor du kan finde gode råd om forelskelse og også nogle scoretricks.
Pas godt på dig selv og nyd din forelskelse. Du lyder som en skøn dreng, der er god til at mærke efter, hvordan du har det og handle på det.
Held og lykke med kærligheden
BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.