Brev
F
Jeg er blevet forelsket i en dreng (S). Det hele startede med at jeg var i gruppe med ham og en anden dreng. Så skulle vi lave noget i engelsk og vi fik lov til at sætte os ud på gangen. Så var der en anden pige som begyndte at provokere mig og kalde mig frastødene ting. Jeg ignorerede hende da jeg har haft problemer med hende før og vidste at det ville være dumt at give igen.
Men så ham drengen (S) begyndte at forsvare mig. Og først synes jeg bare han var sød men så faldt jeg for ham. Problemet er at jeg kommer sammen med en allerede og jeg aner ikke om S overhoved kan lide mig på den måde eller om han forsvarede mig for at være venlig.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Det er altid svært at blive forelsket i en anden end den, man kommer sammen med, for hvad skal man så vælge?
Jeg tænker, du først og fremmest skal finde ud af, om du har lyst til at blive ved med at komme sammen med din nuværende kæreste. Måske er du ved at blive lidt i tvivl om ham, siden du forelsker dig i en anden dreng? Mon det var helt tilfældigt? Jeg tror, du skal tænke lidt over jeres forhold og måske snakke med en veninde om det.
Med hensyn til S, der hjalp dig og som du har forelsket dig i, kunne du prøve at lægge mærke til, om han bliver ved med at være opmærksom på dig. Hvis han gør det, er der en god chance for, at dine følelser er gengældt, og hvis du vælger at droppe din nuværende kæreste, kan du måske vove at spørge ham, om I skal komme sammen.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.