Et kærlighedsproblem…

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære N  Tak for dit brev.   Jeg har også læst dit forrige brev. Og den kærlighed er vel nok svær. Og især kan ulykkelig kærlighed være svær! Præcis som du nævner, kan det være svært at tænke på andet end den man er forelsket i og puha, hvor er det endnu sværere, når man ikke føler, at man kan gøre noget ved det eller ’komme ud’ med sine følelser. Som jeg forstår af dit første brev (ID 10053), så gjorde du alt for at fortælle hende hvordan du følte, men desværre uden held og uden en positiv reaktion fra hende. At du stadig har hende i tankerne og ikke har ’opgivet’ hende endnu, kan fortælle noget om, at dine følelser for hende stadig er tilstede og er meget stærke, men nogle gange når man føler noget længe nok, bliver det mere end vane end den egentlig følelse. Ikke at det nødvendigvis er tilfældet for dig, men måske det kunne være værd for at tænke på og mærke efter? Jeg kan læse af dit brev, at du gerne vil i kontakt med hende igen og fortælle hende, hvordan du føler, uden at hun afviser dig. Men man kan jo desværre ikke garantere på nogen måde, at hun ikke afviser dig. Nogle gange kan det være rigtig godt at huske på, at man må gøre sit bedste og så kan man ikke gøre mere – hvad hun så gør derefter, det er man ikke herre over og måske er hun så ikke dig ’værdig’, hvis ikke hun sætter pris på dit store arbejde. Bare en tanke. Du skriver at du allerede har prøvet at komme i kontakt med hende efter du stoppede på skolen, men jeg bliver nysgerrig på, hvad du  mon har prøvet? Jeg vil prøve at komme med nogle ideer, men måske du allerede har prøvet nogle af dem? Jeg tænker først på alle de sociale medier, Facebook, Instagram, Snapchat mv. Jeg synes det kan være en god ide at henvende sig til hende på skrift, fordi det kan give hende mulighed for at læse dit brev, når hun har tid og lyst og er ’klar’ og du ender ikke i en situation, hvor hun lægger på eller vender dig ryggen, fordi du har ringet eller kontaktet hende på anden måde, på et upassende tidspunkt. Hvis ikke det kan lade sige gøre, kan det måske være, at du har kontakt til andre fra din gamle skole, som måske kan hjælpe dig med at give hende et brev eller vide gennem dem, hvornår det kan være en ide at tage kontakt til hende? En helt anden ting kunne være, at sende hende nogle smukke blomster gennem en blomsterbutiks-kæde i nærheden af jer (eller hende). Når man sender blomster med bud, så kan man få lov til, at sende en hilsen med og den kan du måske bruge til kort, at fortælle om dine følelser. Jeg håber nogle af forslagene kan hjælpe dig, men husk at mærke efter og pas på dig selv og at hun ikke får lov til at ’køre dig ned’, hvis hun igen ikke er positiv over dine tilnærmelser.

Som vi også var inde på i svaret til dig sidste gang, så er det måske på tide, du passer på dig selv og dine stærke følelser. Nogen har det sådan at de hurtigt kommer over ulykkelig kærlighed og begynder at kigge rundt efter andre piger, de kan kaste deres kærlighed på. Hvor i mod andre, ligesom dig, er fanget i kærligheden og ikke kan slippe den. Det kan være rigtig smertefuldt at føle sig afvist, når nu man har så meget kærlighed at give af og man kan blive helt usikker på, om det er en selv, der er noget galt med. Men du er god nok, lige præcis som du er og selvom det kan være rigtig svært at tro lige nu, så skal der nok være piger, som vil være mere end glade for at blive elsket af lige præcis dig. Du virker som en skøn fyr, med meget kærlighed i dig og med en lyst til at dele den med en sød pige. Det kan derfor på et tidspunkt være en god ide at give slip på F, selvom dine følelser er stærke. Ved at give hende fri, giver du dig selv lov til at åbne op for at der kan blive plads til en anden pige. Tænker og håber du nu går i en skole, hvor du føler dig mere tilpas, og et godt råd kunne være langsomt at begynde at kigge rundt i klassen. Hvem er der af søde piger? Brug noget tid på at opbygge venskaber med nogle af dem, og hvem ved, venskaber har det med at kunne udvikle sig til kærlighed. Men det kræver du giver slip og giver dig selv lov til at kigge ud i verden og tro på, den rette pige til dig også findes derude .

En anden måde at komme videre i livet på, kan også være et stykke tid, at lade dine følelser få lidt fred, ved for eksempel at fokusere på andet i livet, som du holder af. Det kan være gode venner, måske du kan gå til en fritidsaktivitet, som kan adsprede dine tanker og selvom det kan være svært at tro, så vil du langsomt med tiden opdage at F fylder mindre i dit liv og det giver plads til at invitere andre ind i dit hjerte.

Hvis du har lyst til at tale lidt mere om det eller hvis du synes, du har brug for flere råd, må du meget gerne skrive til BørneChatten, som har åbent hver dag fra 11-23, eller ringe eller SMS´e til BørneTelefonen på 116 111. Der sidder rådgivere klar, som meget gerne vil snakke med dig
Den pige, der en dag gengælder dine følelser – om det er F eller en anden, er jeg sikker på, får en kærlig og hengiven kæreste. Rigtig meget held og lykke med den svære kærlighed. Kærlig hilsen Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.