Brev
Er vild med min bedste ven
Jeg er en pige på 13 som er mega vild med min bedste ven.
Han er klog, ser godt ud og er mega dejlig. Jeg har altid haft en lille crush på ham, men han har aldrig kunne lide mig på den måde.
Vi er rigtigt gode venner og har et lidt specialt forhold.
Jeg tænker 24/7 på ham og jeg ville ønske at vi bare kunne være venner, men det er svært når jeg er så vild med ham. Han synes at jeg er sød osv.
Vi har skrevet meget sammen på det sidste og sendt lidt halv frække snaps. Han har taget mig på røven osv.
Han siger også at om 1 års tid vil han også gerne have ex med mig.
Jeg ville virkeligt ønske at vi kunne blive kærester. Men han kan ikke lide mig.
Hvad skal jeg gøre?
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 13-årige pige
Jeg tror, vi er mange, som kender der der med at blive vild med en ven. I udgangspunktet er det jo også ret klogt at få et crush på én person, man VED er sød og dejlig, og ikke en eller anden fremmed, som måske er en skovl, når man lærer dem at kende.
Det er ærgerligt, at man ikke kan tvinge folk til at blive vild med én, når nu det kunne blive så godt. Men din gode ven er et andet sted, og det bliver du nok nødt til at se i øjnene. Jeg fornemmer på dit brev, at han ser dig som en nær ven, og ikke har de store romantiske tanker om dig. Sådan er det, og desværre kan det ikke bare ændres, hvor meget du end tænker på det. Du må kigge efter andre drenge, hvis du gerne vil opleve gensidig forelskelse, tror jeg. Og så nyde, at du har en god drengeven.
Lige et godt råd til sidst: Lad være at sende frække billeder til nogen. BørneTelefonen oplever rigtig mange børn og unge komme så galt afsted med det. Deres nudes eller andre private fotos bliver pludselig delt rundt til hele skolen, og kan aldrig trækkes tilbage igen. Huskereglen er: Send kun fotos, som du også kunne have vist din mor.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen