Brev
Er vild med en, der har kæreste på
Hej BB.
Hedder B…. og er 15. Det er meget kompliceret, men vil gøre det så kort som muligt. Jeg spiller tennis, og kender K….. fra det. Vi var på en træningslejr, hvor vi begyndte at snakke sammen og sådan. Det blev så til lidt mere end det i løbet af træningslejren…
Men når vi så kommer tilbage igen bliver jeg virkelig fortvivlet over, at der ikke sker noget mellem os. Og føler mig lidt brugt. Så jeg gik hen og sagde jeg ikke mente noget med det osv. Der går lidt tid og vi bliver bedre og bedre venner. Begynder at skrive vildt meget med ham. Min bedsteveninde, der også kender ham ved alt om det her.. Og hun siger så, at han lige har fået en kæreste.
Der går endnu længere tid og vi bliver ved med at skrive virkelig flirtende sammen. Der har været en episode, hvor vi kyssede. Det var dog ikke meningen. Ellers har det været mig, der er gået når vi er alene.
Men er virkelig tiltrukket af ham. Og tør ikke spørge om han vil droppe sin kæreste for mig, Jeg hviler ikke helt i mig selv, så jeg er bare lykkelig over at sådan en hot fyr over hovedet gider mig… Nu skal jeg så være sammen med ham imorgen? Og for lang tid siden sagde jeg, at hvis vi skulle være sammen i fritiden, skulle det være venskabeligt. Og han har da også skrevet, at vi bare skal snakke.
Men er alligevel usikker, Jeg er vildt forelsket. Og kan bare ikke få nok af ham. Men det er aldrig mig, der prøver på noget.. Så mit spørgsmål er egentlig bare: HVAD SKAL JEG GØRE?
Knus B….
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære B....
Tak for dit brev. Når du får mit svar, så er det jo efterhånden længe siden, at du skulle mødes med K....., så måske har tingene løst sig selv- hvilket de jo nogle gange gør, hvis man er heldig...
Jeg skriver alligevel et svar til dig, som du måske kan blive inspireret af, hvis du stadig går rundt og er i tvivl om, hvordan du skal forholde dig til K......
Jeg kan godt forstå, hvis du har følt, at du var i lidt af et dilemma. Det er jo vildt smigrende, når en totalt lækker fyr viser en opmærksomhed. Når man så oven i købet også har følelser for ham, kan det godt være svært at holde hovedet koldt og gøre det, som man måske i andre situationer ville råde sine veninder til...
Nu ved jeg jo ikke, hvordan jeres møde gik, men hvis han virkede til at være mere end almindeligt venskabeligt interesseret i dig, så er det måske blevet tid til, at du forsøger at presse dig selv lidt, og får spurgt ham mere direkte, hvad han tænker om jeres forhold..?  (Så du forhåbentlig kan få en afklaring og dermed også blive mere klar på, hvordan du så skal forholde dig...) Tror du, du har mod på det?
Når jeg skriver, at du skal forsøge at være mere direkte, så kunne det fx. være, at du sagde/ skrev til ham, at du går og er lidt forvirret over de signaler, han sender dig. At du synes, han flirter lidt med dig, men alligevel holder lidt distance..? Måske kunne du også sige/ skrive, at du i noget tid har været vild med ham, men at du ikke har villet sige det, fordi du har hørt, at han har en kæreste..? Vil det mon være realistisk for dig..?
Det kan også tit være en fordel at tale/ skrive direkte med en rådgiver, så hvis du har brug for flere forslag/ mere input, så er du meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen, der også er for unge. Eller til at logge på UngeChatten her på hjemmesiden...
Krydser fingre for dig...
Kh BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.