Er jeg utro ?

Hej BørneTelefonen

Jeg er en dreng på 14, snart 15.

Jeg har en kæreste som jeg har været sammen med i snart 9 måneder. Jeg elsker hende selvfølgelig, men har på en måde fået følelser for en anden.

Jeg skriver med en anden pige hver dag. Vi skriver om alt og vi siger os regelmæssigt at vi elsker hinanden.

Efter vi havde skrevet sammen i 2-3 uger, skriver jeg så at jeg gerne vil mødes med hende og at når vi ses, så kysser jeg hende…

Jeg har jo en kæreste men den anden er min bedste veninde..

Please hjælp!

Ved ikke hvad jeg skal gøre, vil ikke miste nogen af dem.

Er jeg utro ?

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 14 år

Tak for dit brev. Du spørger om du er utro . Der er kun en som kan afgøre om det du gør er utroskab og det er dig selv. Den alder du har kan også være meget forvirrende i forhold til følelser og i det hele taget alt det med piger. Du skriver at du har en kæreste og at du elsker hende. Når man elsker hinanden er det jo altid dejligt at være sammen hvor kærligheden er gensidig. Dog skal du spørge dig selv om hvordan du ville have det hvis det var modsat? Jeg tænker din kæreste ville blive ked af at opdage, du kysser med en anden?

Jeg vil foreslå at du tænker godt over om hvorfor du har brug for to piger på en gang og så vil jeg anbefale dig at være ærlig overfor din kæreste. Måske vil det mest rigtige være at du bryder med hende og måske skal du bare være fri og nyde din ungdom og se alle de piger du har lyst til ? Uanset hvad så skylder du at være ærlig overfor dig selv, Mærk efter i din mave ... ville du være nummer to i et forhold? ville det være ok at din kæreste  kyssede og skrev hemmeligt sammen med andre drenge , ville det være ok at din kæreste  elsker dig og så også elsker en anden dreng .... ??? Man kan jo elske på mange måder ,

Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal og ikke skal ... jeg kan kun ønske at du tænker over det og mærker efter i din mave .  En gammel dame fortalte mig da jeg var i din alder en ting som jeg altid vil huske. Hun sagde til mig " vær mod andre som du ønsker andre skal være imod dig "  måske du kan bruge disse ord til noget?

Du kan læse mere om kærlighed og forelskelse herinde på Børnetelefonen , måske du kan bruge andre unges oplevelser og erfaringer til at hjælpe dig på vej i hvad du vil beslutte..

Kærlig hilsen Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.