Brev
Er jeg forelsket?Er han?
Hej jeg er en pige på 13
Jeg ved ikke helt om jeg er forelsket id en her dreng og om han er i mig.
Han er nemlig flyttet skole her til start 7 klasse
Det hele startede med at jeg skrev til ham at jeg godt kunne lide ham og han skrev tilbage tak.
Vi var så på lejrskole i 6 klasse. Begyndte nogle piger at starte et rygte om at vi var var kærester, men det var vi ikke. Det hele blev for meget og vi brød begge to sammen og snakket med lærere og sammen på lejrturen. Da vi så kommer hjem fra lejrturen skriver han til mig at han også synes jeg er lidt sød, men det blev aldrig til noget. Så blev det sommerferie og han skrev til mig at han kom til at savne mig fordi jeg var ens af hans bedste pige venner.
Så tænkte jeg så om det betød hans friendzonet mig?
Og nu skriver eller snakker vi ikke rigtig sammen mere, men altså vi har godt nok streak på snap.
Han er også min venindes eks eller jeg ved ikke om hun er min venide vi snakker ikke rigtig sammen mere. Og det eneste det gjorde var at de krammede sådan halt.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre eller tænke pls kom med nogle gode råd.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Tak for dit brev.
Jeg kan godt forstå du er lidt forvirret omkring dine følelser for din ven. Det lyder til, at I har haft et tæt venskab, hvor I var gode til at snakke sammen og få hjælp af jeres lærere, da det var svært. Og nu er I væk fra hinanden og taler ikke sammen mere, alligevel tænker du på ham.
Nogle gange kan man godt komme til at forveksle tætte venskaber med kærestekærlighed. Derfor er det vigtigste, at du mærker efter, hvad føler du i kroppen? Når man er forelsket er man ikke i tvivl. Så kan det mærkes i hele kroppen, helt ned i maven og ud i tæerne. Er det sådan du har det, når du tænker på din ven?
Hvis du ikke kan mærke de følelser, kan det være, at du bare savner ham og det tætte venskab I havde.
Jeg synes du skal finde ud af, hvad du føler for din ven.
Hvis du har mod på det, kunne du måske starte med at kontakte ham, og fortælle du savner ham. I kunne måske aftale at mødes og lave noget sammen, så kan I komme tættere på hinanden igen og du får mulighed for at mærke, hvordan din krop reagerer når du ser ham.
Hvis du kan mærke forelskelsen, tænker jeg, det er en god idé, at du får fortalt ham om dine følelser.
Jeg forstår godt, hvis du synes det kan være svært at sige det til ham, hvis han ikke har det på samme måde. Derfor kan du måske starte med at fornemme, hvordan han har det med dig, når I ses. Når I har set hinanden et par gange, får du måske mod på, at fortælle ham, hvad du føler for ham. Måske er han slet ikke klar over, at du har de følelser for ham og måske kan han også rigtigt godt lide dig.
Jeg håber du kan bruge svaret. Du er altid velkommen til at skrive ind igen eller ringe til BørneTelefonen på 116111, hvor der sidder voksne klar til at snakke.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen