Brev
Er jeg forelsket?
Hej BB.
Jeg er en dreng på 14 år som går i 7. Klasse. Jeg har 2 spørgsmål:
1) Der går den her utroligt søde pige på min skole, første gang jeg så hende var det næsten kærlighed ved første blik. Ja som sagt det var kærlighed ved første blik, for jeg fik en utroligt underlig følelse i maven da jeg så hende. Jeg har også nærmest været afhængig af hende, f.eks ledt/kigget efter hende i skolegården. Har også prøvet og finde hende på facebook i flere dage osv.
2) Mit andet spørgsmål er: hun går et klassetrin under mig så ville det være forkert at komme sammen med, fordi jeg bliver faktisk 15 til september. Men er jeg klam hvis jeg lide en der er et år måske 2 år yngre?
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Tak for dit brev. Ja det lyder som om, at du er ramt af amors pil, kærlighed ved første blik - forelskelse! Dejligt for dig!
Det er ganske naturligt, at man kigger/leder efter den, man er forelsket i, og at man får en "afhængigheds-følelse".
Man vil bare gerne være i nærheden af den, man er forelsket i!
Du spørger om det ville være forkert at være kærester med hende, når hun går et klassetrin under dig - og når du er et par år ældre. Det tænker jeg er helt naturligt. Piger modnes ofte hurtigere end drenge, så det er ikke unaturligt, at de finder sammen med en dreng, der er et par år ældre...
Så det lyder som om, at du skal til at fatte mod til at tage kontakt til hende, og måske du allerede har gjort det på nuværende tidspunkt..?
Pøj pøj med det!
Varme hilsner fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.