Er jeg forelsket eller noget helt andet?

Kære bb

jeg er en dreng på 13 år som ikke har været forelsket før men jeg tror at jeg er forelsket men jeg er kommet i tvivl. Når jeg læser nogle andre læserbreve beskrives forelskelse tit som om det kilder i maven når man er sammen med den person man er forelsket i.

Jeg har gået til badminton i halvandet år og der er en pige der går på samme hold som mig som jeg tror jeg er forelsket i. Men når jeg er sammen med hende kilder det ikke i maven men jeg får en trang til at få hende til at grine og imponere hende

jeg kender hende ikke virkelig godt da vi jo kun går til sport sammen så hvis jeg er forelsket ved jeg heller ikke hvad jeg skal gøre for at finde ud af hvad hun føler for mig Hjælp

hilsen den 13 årige

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 år, tak for dit brev med titlen "Er jeg forelsket eller noget helt andet?"

Forelskelse kan opleves på mange forskellige måder, nogle gange, som du skriver, som "sommerfugle i maven", andre gange som en slags nervøsitet eller generthed, når man er sammen med den anden.

Når du føler trang til at få den pige, du skriver om, til at grine, og du også gerne vil imponere hende, er det meget sandsynligt, at du kan være forelsket i hende. Under alle omstændigheder er der noget ved hende, der tiltrækker dig.

Har I nogen sinde talt sammen? Har hun gået på dit hold lige så længe som dig? Spiller du nogen gange med hende, enten singlematch eller double?

Måske kunne du efter en træning snakke lidt med hende om hvordan det går med spillet  og om jeres spillestil?  Hvis du kan mærke, at hun gerne vil snakke med dig, kunne du måske på et senere tidspunkt foreslå, at I fik en forfriskning sammen i hallens cafeteria? Så kunne I finde ud af lidt mere om hinanden. Og du vil kunne mærke, om du stadig har de samme følelser for hende - og om hun også føler noget for dig.

Mange hilsner
BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.