Er jeg forelsket???

Hej
Jeg er en pige på 13, jeg er ret så i tvivl om jeg er blevet forelsket.

Der går den her dreng på min skole han går i 9, sammen med min storesøster.
De var en da hjemme hos os med to andre (altså min storesøster og ham ) til et skole projekt. Og det var der det gik op for mig hvor sød,sjov og englig lidt min type han englig var.

Men jeg ved ikke om jeg er forelsket i ham fordi jeg synes ikke rigtigt at han er min type alligevel og at der er en det forskel på vores aldre.Han har også været sammen med nogle piger fra hans klasse jeg ikke rigtig bryder mig om.
Men jeg kan heller ikke rigtig få mine øjne væk fra ham når jeg kigger på ham.

Jeg ved virklig ikke hvad jeg skal stile op!!
please hjælp mig.

undskyld for forkerte komager osv.

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år

“Hvornår er man forelsket?” Det er et virkelig godt spørgsmål. Rigtig mange børn og unge skriver ind til BørneTelefonen og spørger om netop det. Det kan være lidt svært at svare helt præcist på det, men jeg vil gerne hjælpe dig, så godt jeg kan.

Måske er du fyldt med forskellige følelser. Måske bobler det indeni. Måske går du rundt og er glad uden nogen særlig grund. Måske rødmer du af bare tanken om den, du er forelsket i. Måske kan du ikke tænke på andet. Måske kan du blive i tvivl om, hvad du egentlig føler. Måske skifter det fra dag til dag. Det er helt normalt at have alle mulige slags følelser.

Når du skriver, du ikke kan få øjnene væk fra ham, tænker jeg med det samme, at du nok er blevet en smule forelsket. I hvert fald lyder det som om, du er ret interesseret i ham.

Du skriver, at du kan være i tvivl om, han nu også er din type. Til det får jeg lyst til at fortælle dig, at det mange gange kan være rigtig svært på forhånd at vide, hvad det er, man falder for. Man tror, man har en bestemt type, men ender med at falde for en, man slet ikke havde regnet med.

Når man er forelsket, kan det være rigtig rart f.eks. at skrive dagbog om ens tanker og følelser. Det kan også være dejligt at høre musik, der handler om kærlighed. Måske har du også har en god veninde, som du kunne tale med om din mulige forelskelse. Det kan være hun også har prøvet at være forelsket – og være fyldt med forskellige følelser. Så kan I dele jeres tanker med hinanden.

Måske kan du også spørge din søster om, hvad hun tænker om ham. Du behøver måske ikke at nævne noget om dig selv, men lige få en føler på, hvad hun tænker om ham…

Jeg håber, du kan få noget ud af at læse mit svar, og du måske er blevet lidt klogere på din forelskelse.

Måske kan du også få noget ud af at besøge vores hjemmeside. Der kan du læse breve fra andre unge, der skriver ind med spørgsmål om forelskelse og kærlighed. Derinde kan du også finde gode råd om forelskelse og kærlighed. Du kan komme direkte derind ved at trykke på det her link: Kærlighed.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.