Brev
Er jeg for desperat?
Jeg er for nyligt fundet en pige som jeg synes er helt fantastisk. fik hurtigt hendes snap men synes hun virker afvisende da hun næsten ikke svare på dem, selvom jeg kan se hun har været online via snapkortet.(Stalker agtigt haha)
Skal jeg snakke med hende om det eller bare lade det glide ud?
Dreng, 18 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 18 år
Det er altid super svært at vurdere, om man skal lade noget glide ud, eller om man skal blive ved, når man ikke helt ved, hvad den anden tænker.Og det er også altid svært at vide, om man skal holde igen eller bare lægge kortene på bordet med det samme.
Nogle piger synes, at det er fedt, at fyren er direkte, mens andre foretrækker, at tingene udvikler sig langsomt. Det er ikke nemt at blive helt klog på.
Nu hvor du fortæller, at hun ikke viser særlig stor interesse, så har du vel ikke så meget at tabe på at være lidt mere direkte…?
Måske skulle du derfor bare kaste dig ud i det og fortælle hende, at du synes, hun er sød – eller spørge hende, om hun har lyst til at ses. Hendes svar vil så vise dig, hvor du står.
Eller du kan prøve at lade være med at skrive til hende nogle dage og se, om hun så skriver til dig. Hvis hun ikke gør det, er interessen nok ikke stor nok, og så har du også dit svar.
Mest af alt synes jeg, at du skal gøre det, du har mest lyst til at gøre; det der plejer at være typisk dig. Og hvis hun ikke reagerer positivt på det, så er hun måske ikke noget for dig, når alt kommer til alt. Og andre gange skal man bruge tid på at lære hinanden bedre at kende, og kan se det gode i hinanden, selvom man kan være forskellige.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen