Er jeg blevet bims i bytten?

Hej,

jeg har den her klassekammerat, hvor hans og mine forældre er venner.

Så derfor besøger vi hinanden ret tit, og så her sidste weekend, der var de på besøg hos os. Efter vi havde spist gik ham og jeg op på mit værelse og snakkede.

Men pludselig blev der tavst, han tog om mig og så kyssede han mig på kinden, vi kiggede hinanden i øjnene, det var dejligt men samtidigt, lidt skræmmende.
Vi kyssede derefter hinanden sådan rigtigt.

Det føltes mærkeligt, det boblede, i maven og jeg var glad, men jeg var også forvirret.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på det , det føltes så forkert men samtidigt så rigtigt, hvis du forstår….

Det bobler i mig af glæde men samtidigt er jeg forvirret, jeg ved ikke hvad er sker med mig, jeg er blevet skør

Hvad skal jeg gøre?

Hilsen den forvirret pige

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år,

Det lyder som om, at det var en ret spændende aften, du og klassekammeraten havde. Når man oplever sådan noget med kys og boblen i maven for første gang, kan det være meget forvirrende – især hvis det kommer sådan lidt ud af det blå. Det virker nemlig ikke som om, at du havde tænkt på ham på dén måde før?

Du er helt sikkert ikke blevet skør, og det er helt normalt at være rundt på gulvet. Det kan være, at du synes, han bliver sødere og sødere. Måske har du lyst til at kysse med ham igen. Måske har du ikke. Der er ikke nogen af delene, der er forkert. Det vigtigste er, at du lytter til dig selv – og gør, hvad du har lyst til. Hvis det er noget, du tænker meget på, og hvis du ikke helt ved, hvad du føler for ham, kan det nogle gange hjælpe at snakke med en veninde eller en voksen om det. Når man vender sine tanker med nogen, bliver man tit mere klar over, hvad man egentlig har lyst til. Nogle tanker og følelser bliver mere overskuelige, når de bliver sagt højt og kommer ud af hovedet.

Hvis du ikke synes, at du har lyst til at snakke med en veninde eller en voksen tæt på dig, er du velkommen til at SMS’e eller ringe til os (på nummer 116 111) eller skrive til os på Chatten.

Nogle gange kan man også blive lidt klogere af at læse om dét, man går og tænker på. Det kan være f.eks. være, at du har lyst til at læse lidt om kærlighed og forelskelse på vores hjemmeside lige her: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse.

Der er i hvert fald intet skørt eller forkert i de følelser, du oplever lige nu, men det kan være rart at snakke om det, så hvis du ikke har lyst til at tale med en veninde – eller måske en af dine forældre – om det, er du meget velkommen til at kontakte os.

De bedste hilsner
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.