Brev
Er jeg blevet bims i bytten?
Hej,
jeg har den her klassekammerat, hvor hans og mine forældre er venner.
Så derfor besøger vi hinanden ret tit, og så her sidste weekend, der var de på besøg hos os. Efter vi havde spist gik ham og jeg op på mit værelse og snakkede.
Men pludselig blev der tavst, han tog om mig og så kyssede han mig på kinden, vi kiggede hinanden i øjnene, det var dejligt men samtidigt, lidt skræmmende.
Vi kyssede derefter hinanden sådan rigtigt.
Det føltes mærkeligt, det boblede, i maven og jeg var glad, men jeg var også forvirret.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på det , det føltes så forkert men samtidigt så rigtigt, hvis du forstår….
Det bobler i mig af glæde men samtidigt er jeg forvirret, jeg ved ikke hvad er sker med mig, jeg er blevet skør
Hvad skal jeg gøre?
Hilsen den forvirret pige
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år,
Det lyder som om, at det var en ret spændende aften, du og klassekammeraten havde. Når man oplever sådan noget med kys og boblen i maven for første gang, kan det være meget forvirrende – især hvis det kommer sådan lidt ud af det blå. Det virker nemlig ikke som om, at du havde tænkt på ham på dén måde før?
Du er helt sikkert ikke blevet skør, og det er helt normalt at være rundt på gulvet. Det kan være, at du synes, han bliver sødere og sødere. Måske har du lyst til at kysse med ham igen. Måske har du ikke. Der er ikke nogen af delene, der er forkert. Det vigtigste er, at du lytter til dig selv – og gør, hvad du har lyst til. Hvis det er noget, du tænker meget på, og hvis du ikke helt ved, hvad du føler for ham, kan det nogle gange hjælpe at snakke med en veninde eller en voksen om det. Når man vender sine tanker med nogen, bliver man tit mere klar over, hvad man egentlig har lyst til. Nogle tanker og følelser bliver mere overskuelige, når de bliver sagt højt og kommer ud af hovedet.
Hvis du ikke synes, at du har lyst til at snakke med en veninde eller en voksen tæt på dig, er du velkommen til at SMS’e eller ringe til os (på nummer 116 111) eller skrive til os på Chatten.
Nogle gange kan man også blive lidt klogere af at læse om dét, man går og tænker på. Det kan være f.eks. være, at du har lyst til at læse lidt om kærlighed og forelskelse på vores hjemmeside lige her: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse.
Der er i hvert fald intet skørt eller forkert i de følelser, du oplever lige nu, men det kan være rart at snakke om det, så hvis du ikke har lyst til at tale med en veninde – eller måske en af dine forældre – om det, er du meget velkommen til at kontakte os.
De bedste hilsner
BørneTelefonen