Brev
Er hun for gammel til mig?
Hej
jeg er 11 år gammel og er sammen med en fra min storebrors klasse på 16
hun tager stoffer og er racist men jeg har mistet min møgdom til hende
burde jeg blive med hende fordi alle mine venner synes det er mega sejt.
Hjælp mig.
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 11-årige dreng.
Tak for dit brev.
Jeg synes ikke, at du skal blive med hende af flere forskellige årsager. Den første grund er, at det faktisk er ulovligt for hende at have sex med dig. Du er nemlig under den seksuelle lavalder, så hun kan faktisk blive anmeldt og dømt for det. For det andet tager hun stoffer, og det lyder som, at hun kunne bruge noget hjælp fra en voksen. Det virker heller ikke, som om du har lyst til at være sammen med hende. Så jeg synes, at det skal stoppe - det er egentlig ikke megasejt.
Jeg synes, at det kunne være en god idé at snakke med en voksen om det eller måske din storebror? For det kan være svært at sige fra overfor en, der er så meget ældre end en selv, og derfor kan man have brug for noget opbakning og en at snakke med det om.
Jeg håber, at mit svar hjalp. Ellers er du meget velkommen til at ringe ind til BørneTelefonen på 116 111.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen