Er han vild med mig ?

Hej brevkasse

Jeg går i 5. Klasse, på min skole deler vi klasseværelse med parallelklassen, i paralelklassen er der bare lige den her søde dreng, kun min bedste venner ved at jeg er vild med ham.

Jeg har også en svaghed og det er sedfølgelig genert ! Jeg kigger altid på ham når jeg kan få mulighed for det men jeg ved ikke om jeg tør sige noget til ham !! Og om jeg skal sende en besked !!

Mine venner siger at jeg bare skal gøre det

Please hvad skal jeg gøre

Kh j

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære j

Tak for dit brev. Hvor er det skønt at høre, at der går en sød dreng i parallelklassen. Du skriver, at du er genert. Når man er vild med en anden person, er det ret normalt at være genert og ikke turde tage kontakt.

Som dine venner siger til dig, vil jeg også sige, at du skal overvinde din generthed. Selvom det kan være lidt grænseoverskridende, er det sådan, du finder ud af, om han også kan lide dig.

Det kan være svært at finde ud af, hvordan man lige skal tage kontakt til en, man godt kan lide. Men jeg vil her give dig et par råd.

Det er en god idé med øjenkontakt, når du ser ham. På den måde ved han, at du lægger mærke til ham. Du kan også prøve at smile til ham, når I får øjenkontakt – og se om han smiler tilbage. Det er også en god ide at begynde at sige hej om morgenen og farvel om eftermiddagen, når skolen er slut.

Du skriver, at du har overvejet at skrive en besked til ham. Det tænker jeg, er en god idé. Du kan starte med at skrive til ham om noget, der er sket i skolen. Fx ”synes du ikke det var sjovt til fællessamling i dag” eller noget lignende. På den måde kan I starte med at få kontakt. Og senere kunne du så måske spørge, og om I skal mødes efter skole. Og når du har lært ham lidt bedre at kende fortælle, at du tænker på ham.

Det kan også være en idé at være i nærheden af ham, når I er i skolen. Så er det nemlig nemmere at falde i snak.

Måske du og dine venner kan udtænke andre gode muligheder?

Jeg håber, du kunne bruge mine råd og ønsker dig al held og lykke med ham den søde dreng.

Venlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.