Brev
er forelsket
Hej bb
er en dreng på 13 år og kan virkelig godt lide denn her pige jeg kender hende regtig godt vi føljes sammen hjem fra skole men jeg hved barer ikke hvordan jeg skal spører hende hjælp
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng på 13 år
Tak for dit brev. Flot du har skrevet. Jeg forstår dit brev, som om du gerne vil vide, hvordan du måske kan blive kæreste med hende eller lære hende lidt bedre at kende.
Jeg kan godt forstå, at det er svært for dig at finde ud af, hvordan du skal komme lidt tættere på din veninde. Det er altid lidt sværere, når man er småforelsket i en. Jeg tænker, at det bedste, du kan gøre, er at forslå hende, om ikke hun har lyst til at gå med hjem. Så kan I lave noget sammen f.eks. pandekager, se en film, spille et spil eller noget helt andet, hvor I kan lære hinanden lidt bedre at kende.
Måske finder I ud af, I skal forsætte som venner, der bare følges i skole, eller måske finder I ud af, at I begge er mere glade for hinanden og har lyst til at lave flere ting sammen.
Jeg ved godt, det kan være lidt svært at få spurgt. Men hun kan ikke vide, du godt gider lære hende mere at kende, hvis ikke du spørger. Tit er det også sådan, at tanken om at spørge er værre oppe i hovedet end i virkeligheden.
Jeg håber, du kan bruge svaret. Du kan altid ringe til BørneTelefonen på tlf 116 111, hvor der sidder voksne klar til at svare og komme med råd.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.