Brev
Er forelsket
Hej bb.
Jeg er en pige på 12 år som er rimlig forelsket i en dreng. Men jeg ved ikke om han kan lide mig?
I en bus tur hjem fra en udflugt ville han hele tiden holde mig i hånden (til sidst blev det at vi flette fingre), ham kysset min hånd og lod mit hoved ligge på hans skulder.
Og jeg hår fået af hvide at han plejer at vare rimlig flabet overfor piger.
Jeg er bare lidt i tvivl om han kan lide mig da vi kun har kendt hinanden i 2 dage og snart skal være sammen i en uge?
Kh Pige på 12 år.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år.
Det lyder som om, du er forelsket i en rigtig sød og kærlig dreng - det virker han i hvert fald til at være, når han er sammen med dig. Det, du fortæller om ham viser, at han nok er vild med dig. Ellers tror jeg ikke, at han ville holde dig i hånden samt flette finger og kysse din hånd. Det kan godt være, du har hørt noget andet om ham, men det han viser dig, er meget kærligt - du må være noget helt særligt.
Der sker ikke noget ved, at I går stille og roligt frem i den uge, I skal være sammen. Nu ved du, at han godt kan lide dig allerede efter 2 dage, men måske har han også brug for at mærke, at du godt kan lide ham. Det kan du vise ved at smile tilbage til ham, holde øjenkontakten og tage imod hans søde ord.. Det skal det nok gå - han virker til at være modig og selvsikker nok til at tage noget initiativ. Du skal selvfølgelig mærke efter om det er ok med det. Ellers må du sige fra, hvis ikke synes om ham alligevel.
Nyd din forelskelse og jeres uge sammen her i sommer.
Mange hilsner fra BørneTelefonen