Brev
Er ensom efter venner og kærlighed
Halløjsa 😀 Jeg er en pige der er sprunget ud som pansexuel men. Jeg kan mærke at jeg bliver rigtigt trist. Og er MEGET desparat efter en kærste. Har lavet selvskade på mig selv før men har ikke gjort det i et stykke tid nu. Kan mærke at jeg har en træng til det fordi jeg ikke føler mig “elsket” er ikke så gammel men det er min hjerne ihvertfald. Er der nogle apps hvor jeg kan møde nogle eller et eller andet? Hilsen den desperate 12 årige
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du.
Mange tak for dit brev!  Jeg kan forstå på dit brev, at du oplever at være trist. Det er ikke rart at have den følelse, så det er rigtig godt, at du skriver herind til BørneTelefonen.
Du skriver, at du er sprunget ud som pansexuel. Det er rigtig flot, at du tør stå ved din seksualitet. Jeg har skrevet med andre unge, som har haft svært ved at stå ved deres seksualitet. Jeg skriver dette for at fortælle dig, at jeg ser det som en stor styrke hos dig, at du kan mærke efter, hvem du er og stå ved det.
Det er godt gået, at du ikke har gjort selvskade i et stykke tid. Nogen gange kan man godt få den “trang” , når man oplever en følelse, man ikke kan lide at være i. Det er godt, at du skriver herind i stedet for at gøre selvskade. Det viser, at du kan tackle din følelser på en anden måde.
Du skriver, at du oplever, at du ikke føler dig elsket, og du gerne vil have en kæreste. Jeg tænker, at det kunne være en god idé, hvis du mærker efter, om det er generelt, at du ikke føler dig elsket? Her mener jeg både af venner og familie. Eller om du oplever, at du ikke føler dig elsket, når du ikke har en kæreste. Jeg skriver dette til dig, så du kan mærke efter, om det faktisk er en kæreste, som du savner? Eller det måske bunder ud i, at du savner nogle venner?
Der er ikke noget forkert i, at du gerne vil have en kæreste. Det kan jo være dejligt 🙂 Men samtidig skal du vide, at det også er helt okay og normalt, hvis man ikke har en kæreste, når man er 12 år. Du må ikke føle dig presset til at få en kæreste. Du er stadig ung. Der er ikke noget, som er hverken rigtigt eller forkert. Du skal gå efter din mavefornemmelse.
Jeg vil anbefale dig, at du kigger på denne hjemmeside: https://lgbtungdom.dk/. Her kan man komme i kontakt med andre, som også er panseksuelle. På hjemmeside kan man blive medlem. Du skal være opmærksom på, at det koster penge. Det kunne måske være en god idé, hvis du snakker med dine forældre om det.
Jeg håber, at du kan bruge mine forslag. Du må meget gerne skrive herind igen eller ringe til os på BørenTelefonen på 116111 i stedet for at gøre selvskade, hvis du pludselig oplever den følelse igen. Vi vil altid gerne skrive eller snakke med dig! 🙂
Kærlig hilsen BørneTelefonen