Brev
Er det okay at have drengevenner, når man er i et forhold?
Hej Børnetelefon
Jeg er en pige på 14 år.
Jeg har en super dejlig kæreste, og jeg elsker ham rigtig højt.
I min fritid bruger jeg meget tid i fitnesscenteret, hvor jeg træner med mine venner og veninder. En af mine venner har jeg lært at kende igennem badminton, som jeg går til 2 timer om ugen. Ham og jeg hygger os altid sammen, selvom vi ikke kender hinanden specielt godt, kan vi altid finde på noget at tale om og det bliver aldrig akavet. Jeg har også været hjemme ved ham en enkelt gang, hvor vi snakkede og hørte musik.
Min kæreste ved godt, at jeg skriver med ham, men han ved ikke, at vi træner sammen og at jeg har været hjemme ved ham.
Det skal lige siges, at det kun er et venskab. Vi krammer ikke engang hinanden, vi kan bare godt lide hinandens selskab. Jeg kunne aldrig drømme om, at det udviklede sig til mere end det.
Nu er mit spørgsmål så, er det okay at være sammen med sine drengevenner i fritiden?
Og er det okay at ens kæreste ikke ved det?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Tak fordi du deler dit spørgsmål med os. Jeg kender andre unge, der har nogle af de samme tanker som du. Så jeg håber, at andre læser dit brev og svaret her.
Det er 100% okay, at være sammen med sine drengevenner i fritiden. En ven er en ven - uanset hvilket køn. Det er kun dig, der bestemmer hvilke venner du har.
Jeg kommer til at tænke på, hvorfor du ikke har fortalt din kæreste, at du har været hjemme hos din ven? Når der er noget man ikke fortæller, kan det nogle gange virke på andre, som om man prøver at skjule noget. Også selvom det slet ikke er sådan.
Du skriver, at du aldrig kunne drømme om, at forholdet til din ven udviklede sig. På den måde, gør du absolut ingenting forkert, og din kæreste kan være helt rolig. Jeg vil råde dig til at være ærlig overfor ham. Det gør tit, at man kommer til at stole endnu mere på hinanden. Måske vil det også være en lettelse for dig?
Fortæl ham når du ser din ven, præcis som du ville fortælle ham hvis du skulle hjem til en veninde. Faktisk er der ikke meget forskel.
Det kan også være en idé at snakke med en veninde om det. Måske har en af dem været i samme situation, og kender nogle gode råd. Jeg håber, at du får snakket med din kæreste.
Venlig hilsen BørneTelefonen