er det normalt!?

hej jeg er en dreng på 18 år.

for ikke så langtid siden er jeg begyndt at blive lun på min halv søster. Vi har kendt hinanden siden jeg blev født . hun er en del år ældre end mig :/

men ville høre om det er normalt at man kan blive lun på sin halv søster? 🙁

Dreng, 18 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 18 årige dreng

Tak for dit brev.

Du spørger, om det er normalt, at man kan blive lun på sin halvsøster. Jeg kan godt forstå, at du har brug for dele det med nogen, så det er rigtig godt, at du skriver. Jeg vil forsøge at svare dig, så godt jeg kan.

Du skriver, at det er opstået for nylig, at I har kendt hinanden hele dit liv og at hun er en del ældre end dig. Jeg gætter på, at I så ikke bor sammen, men at I besøger hinanden en gang i mellem, og at I måske også har kontakt over sms/telefon eller facebook?

Det er helt normalt, at man holder rigtig meget af sine søskende. Der er mange som oplever, at de kan få følelser for mennesker som er tæt på dem, fx familie eller venner. Det kan for nogen virke lidt skræmmende, at mærke disse følelser, men man vælger ikke selv hvilke følelser man skal have. Følelser kommer af sig selv, og det kan man hverken forhindre dem i eller ’få dem til’.
Jeg tænker, at følelsen af at være lun på sin halvsøster, er en følelse der er kommet, fordi du holder rigtig meget af hende, at hun er tæt på dig og betyder meget for dig. Det er hverken en unormal eller forkert følelse, men derimod et tegn på, at hun betyder rigtig meget for dig.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

De kærligste hilsner

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.