Brev
Er det her forkert
Hej
Jeg er en pige på 12 år.
Jeg havde været på klub og så skulle jeg hjem fordi jeg skulle noget men på vej hjem fra klubben spørg en af mine venner om jeg vil komme forbi (han er 17) han bor på vejen hjem så jeg tænker “hvorfor ik bare lige i 15 minutter”
jeg tager så hjem til ham og siger “jeg skal skynde mig hjem så kan kun blive her i 15 minutter” (jeg har en kæreste) vi sidder så og snakker i sofaen og så begynder han at kilde mig og jeg skal til at kilde ham og så siger han “hvis du kilder mig så kysser jeg dig” jeg troede det var for sjov, så jeg kilder ham og han prøvet og kysse mig og jeg trækker mig lidt tilbage men han når at kysse mig. De har en slags fodskammel men en pude så der har vi vores fødder på.
Han rejser sig op og det gjorde jeg også, han ligger mig ned på den der fodskammel/ pude imens han ligger halvt på mig. Han spørg så “vil du helst kysse mig eller hunden” jeg svare selfølgelig ham, han siger så “gør det” først kysser jeg, ham på kinden og så siger han “på munden mente jeg” så jeg endte med at kysse ham på munden.
Efter vi havde ligget der i lidt tid rejser han sig op og løfter mig op så mine ben er rundt op hans hofte og så sætter han sig ned i sofaen imens jeg sidder på ham og jeg spørg ham “er det ik lidt underligt” og han svare “nej det synes jeg ikke” (han er 17 og jeg er 12) han begynder så at kysse siden af min nakke og jeg kysser også hans side af nakken og på kinden.
Imens jeg sidder på ham tager han sin hånd ind under min hoodie. (Jeg havde hoodie og Ingen bluse inden under kun top, så han begynder og røre ved min top). Da jeg er ved at gå og rejser mig op tager han mig på røven imens vi kysser og jeg stopper ham jo ikke og jeg ved ikke hvorfor. Jeg gad faktisk godt bare at blive der.
Vi har så aftalt at når han er alene hjemme næste gang kommer jeg forbi og for en rundvisning i huset. Vi havde en snap kamp om hvem der var den dejligeste og den vandt han så han skulle selfølgelig have en præmie, jeg spørg ham så hvad vil du have i præmie, han svare så “ Næste gang du kommer skal vi hygge nede på mit værelse” jeg spørg så “hvilken slags hygge” og han svare “ alt den gode hygge”. Jeg ender så med at slå op med min kæreste senere på dagen fordi jeg har kysset med en anden.
Så et par dage efter sender jeg ham et billede i top og shorts, jeg havde en Emoji over mine bryster “jeg havde lige været i et aften bad” han spørg så om han må se mine bryster uden emojien. Jeg svare ja så jeg sender ham et. Jeg tør ikke at sige det til nogle af mine venner eller til en fra min famile. Mine forældre ved godt at jeg har været sammen med ham og en af hans venner men de ved ikke at jeg har været hjemme hos den 17 årige.
Så der er ingen der ved hvad der er sket i det hus den dag udover os 2.
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre ?
Hilsen en meget forvirret 12 årige pige.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år.
Tak fordi du skrev her ind. Det er rigtig vigtigt, at du har gjort det, for det
fortæller mig at du, som du skriver, er forvirret og ikke rigtig ved hvad der
er det rigtige at gøre.
Jeg forstår på din beskrivelse, at der var noget af det du godt kunne lide og
andet hvor du forsøger at trække dig.
Det er dejligt at røre hinanden og kysse, hvis man er forelsket og enige om det.
Det er helt naturligt, at man skal prøve noget forskelligt af for at lære sig selv
og sin seksualitet at kende.
Man kan sagtens være kærester og kun kysse og røre ved hinanden.
Det er en dejlig måde at lære hinanden at kende på.
Her på BørneTelefonen anbefaler vi altid, at man venter med at have sex til man er 15 år gammel.
Men jeg bliver bekymret, når du fortæller, at du er forvirret,
du har hemmeligheder for dine venner og familie, og at du skriver “Jeg stopper ham jo ikke
og jeg ved ikke hvorfor”
Er du forelsket i din ven?
Hvis du er, og har lyst til at være mere sammen med ham, så er det vigtigt, at du er tryg
så du ikke skal føle dig presset til at gøre noget du ikke vil.
En af måderne du kan sørge for din tryghed på, er at I ikke mødes hjemme hos ham alene.
At du fortæller dine forældre, at du har mødt en dreng, som du måske vil være
kæreste med, og at du gerne vil invitere ham hjem.
Så kan dine forældre også hjælpe med, at du er tryg og i sikkerhed.
Du er også klar over, at der er stor aldersforskel mellem din ven og dig.
Han er 17, og næsten voksen, og du er 12.
Og du synes det I gør sammen, er underligt.
Du spørger ham om det, og han svarer at han ikke synes det.
Da han svarer dig sådan, så bliver jeg bekymret fordi han ikke lytter til dig.
Han spørger ikke om hvad du mener, men er muligvis kun optaget af hvad der føles
rigtigt for ham og hvad han måske har lyst til at gøre sammen med dig.
Noget helt andet er selve lovgivningen på området. Den seksuelle lavalder er 15 år. Derfor kan drengen komme i alvorlig knibe hvis i laver noget seksuelt. Læs meget gerne en uddybelse her: https://www.boerneportalen.dk/kend-dine-rettigheder/krop-og-seksualitet-dine-rettigheder/
Så hvis du igen er alene med ham, så bliver det din opgave at stoppe ham
og det har du allerede skrevet at du ikke kunne og at du ikke ved hvorfor.
Jeg vil give dig det råd, at du taler med dine forældre om ham og at du har
brug for deres hjælp til at være tryg så du kan finde ud af om I måske skal være kærester.
Og billederne som du har sendt til ham, kan du jo bede ham om at slette, mens du ser det.
Jeg forstår godt hvis du er lidt utryg over at have sendt dem, for du kan jo ikke vide
hvad han kan finde på at gøre med dem.
Jeg synes du skal lytte til din egen mavefornemmelse – om du føler dig tryg sammen
med ham. Lige nu tror jeg ikke du er det. Er det rigtig forstået?
Vent med at være alene med ham til du er helt sikker på, at du kan stole på ham,
at han sletter billederne og han vil lytte til dig og at du kan stole på, at du selv vil kunne
sige fra.
Du har ret til at sige fra. Det kan du læse lidt om her.
Tal meget gerne med dine forældre om det.
Måske har du også brug for at tale med andre voksne om det? En tante, en lærer eller
pædagog som du er tryg ved?
Tænk gerne over hvem det kunne være.
Du vil altid kunne ringe ind på BørneTelefonen på nummeret 116 111 eller skrive ind til os igen ved behov
Jeg synes du er sej at du mærker din forvirring og bruger den til at bede om hjælp.
Du er din egen allerbedste ven.
Kærlige hilsner fra BørneTelefonen