Er det forkerte

Hey.

Jeg har et lille “problem” eller en form for dilemma jeg gerne vil have en svar på…

det er sådan at jeg måske er begyndt at kunne lide en dreng lidt,
det er første gang og jeg bliver glad hver gang jeg tænker på ham:-)

der er bare det problem at han har en kæreste.
De er kærester on and off, dog mest pga pigen. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme lidt “tættere” på ham men jeg vil ikke splitte deres forhold ad,
jeg går i klasse med dem begge to, og det er ikke rigtig fordi jeg har et forhold til pigen som sådan og at jeg snakker med hende men jeg ville bare virkelig have det dårligt med det, hvis det blev min skyld at de slog op.

Jeg har aldrig fortalt at jeg kunne lide ham og han ved det heller ikke, han kommer heller ikke til at vide det før jeg en dag ved at det er 100% forbi med dem hvis det kommer til at ske.

What to do?
Hilsen N:-)

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år.

Hvor er det dejligt for dig, at du for første gang har følelser for en dreng og bliver glad når du tænker på ham. At han så har en kæreste on and off, kan føles rigtig irriterende.

Men hvor er du en betænksom pige, der gerne vil sikre, du ikke ødelægger noget i deres forhold. Det synes jeg er fint tænkt, men samtidig kan du jo ikke gøre for at du har følelser for ham og det kan godt lyde som om det forhold han er i nu, måske ikke vil holde for evigt.

Kunne man forestille sig, at du kunne komme tættere på ham uden at påvirke deres forhold? Måske ville han også synes det er dejligt at komme tættere på dig, hvis i hygger jer når I er sammen og kunne få et godt venskab først og fremmest. Det tænker jeg kunne være udgangspunktet, så ved man jo aldrig hvad der kan ske i fremtiden?

Du kan måske sørge for at komme i gruppe med ham, når I har gruppearbejde? Spørge ham om noget med skolearbejdet, eller måske prøve at sende ham et smil, når I får øjenkontakt. Det kan være måder at komme lidt tættere på ham. Eller hvis du ved hvad han interesserer sig for, så måske spørge ind til dette eller måske høre hvad han skal i juleferien? Du behøver jo ikke fortælle ham, du godt kan lide ham, men måske bare sådan snakke med ham på vennemåden. Herved kan du lære ham lidt bedre at kende, og så må fremtiden vise, hvad der sker.

Held og lykke med det

Venlig hilsen

Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.