Er det forkert?

Kære BørneBrevkassen.

Jeg mødes tit med drengenes fodbold træner(på 18) vi mødes om aften i mørket ude på en bænk.

I starten gik vi bare rundt og snakket, så begyndte vi at sidde og nusse, så efter nogle gange kysset vi..

Jeg havde så forklaret dagen efter at jeg følte det var forkert det vi havde gang i – han forstod mig og vi blev enige om at vi ville stoppe med at nusse, kysse osv. men vi stadig kunne mødes( Han er blevet min bedsteven, og vi snakker stort set om alt.)

Men så en uge efter cirka valgte vi at mødes igen, men der gik det lidt vildere for sig.. Vi kysset igen, han begyndte så at tage på mig alle mulige steder(på numsen, brysterne osv.) men denne gang føltes det ikke forkert, det var rart.

Vi forsatte så med at gøre det når vi mødtes efterfølgene, men her forrige uge mødtes vi igen(Jeg var fuld og han var lidt små fuld) hvor det så ender med at jeg giver ham et blowjob og han rør ved mig der nede – han spørger så om vi skal gøre det, hvor jeg svare nej.(Men tror mest jeg sagde nej fordi vi var ude agtigt)

Men jeg er 100% tryg ved ham, og føler ikke jeg gør noget forkert med ham.

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14  Tak for dit brev. Du beskriver meget fint din situation og dine tanker og jeg vil prøve at gøre, hvad jeg kan for at du kan bruge mit svar.  Når jeg læser dit brev, får jeg en fornemmelse af, at I mødes ”lidt hemmeligt”, er det mon rigtigt? Jeg tænker på, hvorfor I mon mødes ude på en bænk om aftenen i mørket? Har du eller I ikke mod elle lyst til at mødes andre steder og under andre omstændigheder, hvor I er sammen med andre, og andre kan se jer sammen? Det lyder lidt mærkeligt, at I mødes på den måde.

Er der mon nogle særlige grunde til, at I ikke mødes, så andre kan se jer sammen?  Når han er gået hen og blevet din bedste ven, kunne det så ikke være rart, at mødes også på andre måder? Måske hjemme hos dig, så han kan lærer din familie lidt at kende og du hans? Jeg forestiller mig, at det må være mere trygt og hyggeligt at mødes indenfor, her i vintermånederne? I overskriften spørger du om, det er forkert, og jeg går ud fra, at du tænker på, om det er forkert, at I alligevel fortsatte med at kysse og nusse og mere til, og det så ikke længere føltes forkert. Er det mon rigtigt forstået, at det er det du tænker på, som er forkert? For mig at høre, så er der respekt mellem jer og der foregår ikke noget den ene ikke har lyst til, og som udgangspunkt er det rigtig godt. Du skriver, at du er 100% tryg ved ham og det er også i sig selv rigtig godt og et godt udgangspunkt for at gå videre.

Det som er vigtigt at huske, er at du kun er 14 år, hvilket betyder, at du er under den seksuelle lavalder og han er 18 år, og dermed voksen og kan straffes for at have sex med dig. Jeg ved ikke om I har talt om det? For selvom du er tryg ved ham, og I har det godt sammen, så gælder loven stadig og han kan blive anmeldt for overgreb på en mindreårig. Derfor er det også så flot og stærkt at dig, at du sagde fra, da han spurgte om i skulle gøre det. Både fordi, at du stadig er under 15 år, og fordi, at det var ude-agtigt og måske ikke et særligt hyggeligt sted? Det var godt du stod fast på det!

Det er ikke for at skræmme dig, men for at fortælle, at loven er lavet sådan for at passe på børn og unge, mod sex med voksne. Måske ved din ven det godt, ellers er det vigtigt at får det at vide. Når man er træner for børn og unge under 18 år, får man som regel det at vide - mon du har mod på at spørge ham om det? Eller fortælle det til ham?     Jeg kan ikke rigtig læse af dit brev, hvor længe I har set og kendt hinanden, men jeg synes det er vigtigt at huske på, at tage jer god tid til at lære hinanden at kende endnu bedre og mærk måske efter – når I ikke er fulde, om det er noget I har lyst til begge to, så I er klar og enige om, at det er det der skal ske, når du er fyldt 15 år. Det er også vigtigt, at I beskytter jer mod graviditet og kønssygdomme. Det kan fx være med kondom og p-piller. Måske vil det være en god idé, at du taler med dine forældre om prævention, fx p-piller? Så du også passer på dig selv, på den måde. Jeg håber mit svar sætter lidt tanker i gang og du kan bruge det til noget.  Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.