Brev
Er bange for et nej:(
Hey Børnebrevkasse
Jeg er en pige på 13 år og jeg er ligt lun på en dreng fra min klase som hedder L… og jeg har kendt ham i et halvt år så det er ikke så længe men her for ca. 3 måndrer siden var vi oppe på vores skole og var i klub og vi var så nede i skolens gymnastiksal og lå på en madras og leged s p eller k og så spilled vi også ligt bold og så da vi lægger på madrasen så snaver vi i ca. 20 sek.
Og det var rat dejligt men jeg tør ikke spører ham om vi skal komme sammen for jeg er bange for at få et nej og jeg er en følsom pige så jeg græder meget let så hvad kan jeg gører for at spører ham for jeg kan rigtig godt lide ham jeg kan lide ham så meget at jeg ikke kan koncentrere mig i skolen og jeg tænker og drømmer om ham og jeg drømmer sex drømme med ham jeg har haft en drøm med ham hvor at vi var kærster og så skulle jeg sove hjemme hos ham og bi skulle så drikke os pissefulde og så da vi var fulde så havde vi sex og jeg blev gravid og fik tvilliger en pige og en dreng.
men tilbage til mit spørstmål. hvordan spører jeg ham om han ville komme sammen med mig uden at blive ked af det og kan koncentrere mig i skolen og få en god udannelse ville i ikke nok værer søde at hjælpe mig ellers kan jeg aldrig blive skolelærer som jeg ville blive hvis jeg ikke kommer til at spører ham. Være sød at hjælpe mig.
Knus den forelsked.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære forelskede pige.
Ja, det med at være forelsket er både dejligt og besværligt. Det, er der mange, der oplever, og det kan jeg også tydeligt læse ud af dit brev.
Jeg kan godt forstå, at du er bange for et nej, men det er på den anden side nok heller ikke til at holde ud for dig, at du ikke ved, om han er vild med dig, når det tager så meget energi fra dig.
Du skal huske på, at du oplevede en rigtig god kontakt mellem jer, da I snavede, så mon ikke....? Måske går han med de samme tanker, og tør ikke spørge dig?
Jeg tænker, at du kunne prøve at nærme dig ham lidt forsigtigt. Måske kunne du sende en besked til ham om, at du tænker på ham, eller du kunne foreslå, at I laver noget sammen, enten lektier eller en fritids aktivitet...?
Hvis I kan ses nogle gange, kan du nok få en fornemmelse af, om han vil være kæreste med dig, og så har du et bedre grundlag for at spørge ham.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.