Ensomhed

Hej

jeg er en dreng på 12 år

dette er et meget langt brev det er fordi jeg vil have at i skal kunne forstå mig helt det er pniligt at tale med andre om syntes jeg

nå her kommer min historie

jeg syntes det er pænt pinligt at skrive men har aligevel taget mig sammen

det er fordi i min klasse hvor jeg har gået siden jeg startede i skole så er det at da jeg var yngre legede vi meget kysse leg med pigerne det vil sige da vi gik i 0. og 1. og sådan noget… men så i 2. kom en dreng ind som hed (Lad os kalde ham m) han var både sjov men også møg irreterende vi legede meget sammen men han var meget forelsket i en der hedder (lad os kalde hende lise det hedder hun ikke men vi kalder hende det) og så begyndte alt det med at alle drengene haddede piger

jeg var selvfølgelig blevet udnævnt af mig selv og de andre at jeg var ham der haddede dem mest og hver gang der startede en ny i klassen fortalte marie til dem at jeg haddede piger

i starten var det sjovt men så i fjerde klasse stoppede det det var ikke sjovt længere og jeg syntes at jeg var meget udenfor og ikke havde nogle venner jeg skulle altid selv spørge når vi skulle hjem til hindanden og det var ikke særlig sjov i starten spurgte lise og en anden en vi kalder h mig meget men jeg sagde nej fordi jeg var bange for at drengene skulle sige ehhh i er kærester

lise og h sagde at jeg skulle kalde dem grimme ting det gad jeg ikke men de bad mig så gjorde jeg det og så blev h ked af det og det var hendes egen skyld lise syntes stadig at det var sjovt og sejt i starten syntes jeg også at det var sjovt men ikke særlig lang tid det er heldigvis stoppet nu

alle ved at jeg ikke hadder piger mere og nogle har dog også prøvet at have kærester men jeg er nervøs fordi jeg kan ikke lide at kysse mine forældre og har ikke gjort det siden jeg var 5 år gammel hvilket jeg syntes er lidt vildt

men hvad skal jeg gøre jeg mener når jeg får en kæreste (hvis jeg får) så bliver det pinligt over for mine forældre og det bliver svært at kysse min kæreste

og nu kan jeg så småt begynde at være sammen med mine venner igen men drengene spørger mig aldrig om jeg kan lege det er kun pigerne (Pinligt)

Hjælp på et tidspunkt skal jeg jo også have en kæreste og jeg vil faktis også gerne have sex men det er mega pinligt

jeg onanere også og det syntes jeg er pinligt hvis mine forældre ser

Hjælp!!!!!!!

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12
Tak for dit brev. Det er rigtig godt skrevet af dig, og jeg synes ikke, at det gør noget, at du har skrevet meget, for det giver mig et bedre indtryk af, hvem du er. Og det indtryk jeg får er, at du er som de fleste på din alder med hensyn til det med piger, kærester og sex.

Derudover får jeg også et indtryk af, at du gør dig mange gode tanker om, hvordan I er sammen, drenge og piger i klassen. Jeg forstår godt, at du ikke syntes det var sjovt at kalde pigerne grimme ting, og det er da godt, at det holdt op igen.
De fleste i din alder har det ligesom dig, nemlig sådan at I er meget usikre på, hvordan det mon er at få en kæreste, og at det nok vil føles pinligt eller akavet første gang man skal kysse og have sex. Sådan er det for alle, også den pige som bliver den første, du kysser med. Det at kysse en pige er noget andet end at kysse sine forældre, så selvom du ikke har kysset dem, siden du var 5, vil det sikkert alligevel være noget helt andet at kysse din første kæreste.

Jeg tror, at du skal have tillid til, at når du først er forelsket og muligheden for at kysse er der, så vil det gå helt af sig selv. Så ved du lige, hvordan du skal gøre. Og med hensyn til sex, så er det noget, man skal øve sig på sammen, ligesom når man skal lære at cykle. Det kan man heller ikke første gang man prøver, men efterhånden bliver man bedre til det.
I forhold til dine forældre, så tænker jeg, at de ikke behøver at vide alt, hvad du foretager dig, når du får en kæreste. De behøver ikke at vide, hvornår du første gang kysser en pige. Sådan nogle ting må man gerne have lidt for sig selv, synes jeg. Med hensyn til sex, når du engang kommer til det, er det selvfølgelig vigtigt, at du og din kommende kæreste ved, hvordan I beskytter jer. Men til den tid har I nok også haft seksualundervisning i skolen. Der findes også en hjemmeside, der hedder www.sexlinien.dk, hvor du kan læse noget om sex første gang osv.
Jeg håber, at mit brev har givet dig svar på dine spørgsmål. Ellers er du også velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.