Brev
En Forælsket dreng
Hej
jeg er forælsket i en pige og det er min ven også
men jeg har aldrig haft en kæreste
men han har haft otte på en gang og jeg er misundelig på ham
hvad skal jeg gøre?
PS. Jeg tør ikke spørge pigen
Dreng, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 9 år.
Mange tak for dit brev. Hvor er det dejligt, at du er forelsket! Selvom, at det også kan være svært.
Forelskelse og kærlighed, kan man ikke styre. Man kan ikke styre, om man bliver forelsket i den samme. Og det er jo også pigen, der kan styre, om hun vil være kæreste med en af jer.
Hvis du er meget forelsket, og gerne vil være kæreste med hende, så synes jeg helt klart, at du skal fortælle pigen at du er vild med hende. Måske kan du få en ven eller veninde til at hjælpe dig? Hvis du ikke tør fortælle hende det, så kan du prøve at skrive et brev. Det værste der kan ske er, at hun ikke har det på sammen måde, men så har du i hvert fald prøvet.
Det at din ven haft 8 kærester på en gang, er ikke nødvendigvis en god ting, tænker jeg. Man vil jo helst have sin kæreste for sig selv, og det kan pigen i hvert fald få, hvis hun har dig som kæreste. Og husk, piger kan ofte lide når man er modig. Og de fleste, bliver rigtig glade for at høre, at nogen er vild med dem.
Du kan måske få flere tips, fra andre børn, ved at kigge her, under temaet "forelskelse og kærlighed": https://bornetelefonen.dk/forum
VH BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.