Elsker min eks mere en min nye fyr

Hej BB.

Jeg er en fortvivlet pige på 15 år, som for ca 10 måneder siden slog op med min daværende kæreste.

Jeg havde egentligt ikke lyst, men de sidste to måneder ignorerede han mig totalt, og svinede mig voldsomt til foran andre. Han skulle desuden også på efterskole, og hvor fedt er det lige at komme på efterskole, og ikke have muligheden for at tjekke de nye piger ud? Ja, det er nok ikke så fedt. Det synes jeg ihvertfald ikke jeg ville så i vejen for. Men jeg elskede ham så højt.

Jeg er aldrig kommet over ham, ikke engang den dag i dag. Hver gang jeg ser ham i klubben, til fester eller sådan noget, så blusser mine følelser endnu mere op. Alt minder mig om ham, og jeg tænker på han næsten hver dag. Til en fest her i august eller sådan noget, kyssede han mig, HAN kyssede mig. Det føltes så godt. Jeg kunne se at han også nød det. Hver gang vi er i samme rum, giver vi hinanden massere af opmærksomhed, og jeg tager ham næsten altid i at kigge på mig. Det føltes så godt!

Men her sidst i november skrev en fra årgangen over mig, til mig. Han virkede sød og vi skrev lidt. Nu har vi noget meget seriøst, men jeg føler ikke jeg elsker ham på samme måde. Mit hjerte vil kun have min eks, men min hjerne fortæller mig at jeg skal over ham. Men hver gang min nye fyr og jeg kysser eller har sex, tænker jeg altid på at det er min eks. Jeg savner ham.

Jeg holdt nytår hos en ven, hvor han også var inviteret. Vi kiggede på hinanden konstant, smilede til hinanden og snakkede. Aldrig har mine følelser blusset så meget op! Jeg kan ikke tænke på andet, overhovedet!!!!! Men da vi så begge kom hjem, skrev vi sammen i over to timer, og vi synes begge at det var dejligt. Vi skrev begge at vi savnede hinanden, og blev enige om at vi godt kunne være venner.

Han fortalte mig også at dengang han kyssede mig, til festen jeg fortalte om længere oppe, var fordi han stadig have mange følelser for mig. Måske har han dem endnu? Han fortyder også alt han har sagt om mig, og hans opførsel. Jeg tilgav ham. Jeg elsker ham. Meget. Men jeg føler kun at jeg “kan lide” min nye fyr, sammenlignet med min eks. Han var mit et og alt.

Han skrev at jeg godt kunne stole på ham, og at han altid ville være der for mig hvis jeg havde brug for det. Han kender til min fortid, så måske gør han det kun for at være sød. Jeg kan ikke finde ud af drenge og deres tanker. Hjælp.

Skal jeg slå op med min nye, og prøve at få min eks tilbage? Eller skal jeg måske blive tættere med min eks før jeg gør noget? Jeg er bare bange for at min nye fyr bliver mere forelsket end han allerede er, og at jeg sårer ham. For han elsker mig voldsomt meget!
Hjælp..

Knus den fortvivlede pige..

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Kærlighed kan være helt vildt fantastisk, men kærligheden kan også gøre en helt vildt forvirret. Ofte sker det, at man bliver forvirret, fordi man ikke kan styre sine følelser, ligesom du ikke kan lige nu.

Det lyder som om, at det var det rigtige at slå op med din ekskæreste dengang, da du ikke følte, at han behandlede dig, som du gerne ville behandles. Det lyder også som om, at du er god til at mærke efter, hvad du gerne vil have og ved hvad der er godt for dig. Det er en god ting at kunne.

Det lyder som om, at du er en omsorgsfuld pige, da du ikke ønsker at såre din kæreste. Jeg kan ikke svare dig på, om du skal slå op med din kæreste og gå efter din ekskæreste, men jeg tænker, at det kan være godt for dig at vende situationen om, og tænke om du havde lyst til at være kærester med en, der faktisk går rundt og er mere forelsket i en anden?

Ud fra dit brev lyder det som om, at det eneste der holder dig tilbage fra at slå op med din kæreste er, at du er i tvivl om din ekskæreste er forelsket i dig, ligesom du er i ham. Mon det er rigtigt forstået?

Du skriver, at dit hjerte siger, at du skal gå efter din ekskæreste, men din hjerne siger, at du skal komme videre. Hvad mon der gør, at din hjerne siger, at du skal komme videre? Jeg ved fra andre, at det kan være frygten for, at han ikke elsker dig på samme måde, som du elsker ham? Mon du kunne spørge ham om, han stadig har de følelser for dig, som han havde, da han kyssede dig til festen?

Selvom der er en chance for, at din ekskæreste ikke har de samme følelser for dig, så tænker jeg, at du skal mærke efter, hvad du føler, der vil gøre dig mest glad. Hvis du bliver mest glad af at være kærester med din ekskæreste, så skal du prøve at gå efter det, men hvis du mest tror, at han sårer dig igen og du ikke har en chance for at score ham, så skal du prøve at komme over ham.

Jeg håber, at du mærker efter hvad du synes føles mest rigtigt, og bliver glad for den beslutning.

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke.

Mange tanker fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.