Brev
elsker hende at for meget
kære børnetelefonen.
jeg har været forelsket i en pige i 2 år.
jeg kan ikke lade være med at tænke på hende. hver gang jeg ornanere tænker jeg på hende.
Men jeg turde bare ikke at manden op og spøge om vi skal gå ud sammen hvad skal jeg gøre.
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 14 år,
Det lyder som om du er meget forelsket i hende. 2 år er alligevel ret lang tid.
Tænk hvis det viste sig, at hun faktisk også synes, at du er sød.
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at ”mande” sig op og spørge.
Men jeg tror godt at du kan. Jeg tror, at du vil komme til at fortryde det, hvis ikke du prøver.
En start kan være at prøve at få øjenkontakt med hende så ofte som muligt. Prøv så at sende hende et smil og se om hun ikke gengælder dette. Nu ved jeg ikke om I går i klasse sammen, men hvis I gør, så kan du jo spørge hende om noget fagligt. Fx om hun lige vil hjælpe dig med nogle lektier eller du kan forsøge næste gang I har gruppearbejde, at komme i samme gruppe som hende. Dette kan være en måde at komme lidt tættere på hende og få mærket hvad hun synes om dig. Måske hun også er lidt genert, og vil være glad for du tager første skridt?
Næste skridt kunne så være at skrive lidt med hende. Måske kender du hendes telefonnummer, eller du har fundet hende på fx Facebook? Så kan du fx starte med at spørge ind til om hun har haft en god sommerferie, om hvad hun har lavet og at du glæder dig til at se hende. Hvis du ved hvilke interesser hun har, kan det også være et godt emne. Fx hvis du ved om hun går til noget i fritiden eller hvis der er en film eller serie hun kan lide, så snak om dette.
Hvis I får skabt en kontakt, så kunne du måske sammen med en kammerat, invitere pigen og en af hendes veninder på en tur i biografen eller måske bare ud og gå en tur og få en is.Hvis du har en kammerat med, kan det også hjælpe lidt på genertheden/usikkerheden.
Sluttelig vil jeg anbefale du tjekker vores hjemmeside ud via dette link: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse. Her er god råd og en scoreguide, som du måske kunne have gavn af?
Jeg ønsker dig held og lykke med kærligheden.
Mange hilsner fra
BørneTelefonen