Brev
Elsker ham!
Hej!
Jeg er en pige på 15… Jeg er vild med den her dreng, men ved ikke om han kan lide mig, tror jeg ikke… Jeg ved at han har kunne lide en pige i ca. 2 år, men ved ikke om han stadig kan… Et af de storre problemer er også at vi går i klassen sammen. Men heldigvis skal vi ikke gå på samme gym efter sommerferien, da jeg skal i 10. Vi er også rigtigt gode venner…
Men vi var til den her fest, hvor vi skulle sove der, vi lå på samme madres og meget tæt… Vi var begge meget fulde, men anyway… Han begyndte og nusse mig på maven, det var skide hyggeligt! Han ved godt jeg er vild med ham, og han ved jeg næsten vil gøre alt for og få ham… Men ja, hvad skal jeg gøre for og få hans opmærksomhed? Var det et tegn selvom vi var fulde? Jeg tør ikke lægge mere an på ham end jeg gør nu…
Skal jeg vente til sommer, hvor vi ikke ser hianden hverdag i skole? Det hele er lidt mærkeligt, men vil i prøve og svare så godt i nu kan… Give er godt råd? Skal jeg droppe det hele?
Knuz X
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære X
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå dit dilemma. Det er jo dejligt at være forelsket, men også sårbart når du ikke helt ved, om det er gengældt. Du spørger, om jeg tror, det var et tegn, at han nussede dig på maven, da I var til fest..? Tja, det er jo svært at svare på, men du skriver, at I er gode venner, og han valgte jo at lægge sig ved siden af dig, da I skulle sove, så jeg tænker, at der da vist ikke er nogen tvivl, om at han godt kan lide dig. Om han kan lide dig så meget, som du kan lide ham, ved han jo kun selv. Du skriver, at han har kunnet lide en anden i 2 år, og måske er han selv lidt forvirret over, hvad han skal stille op med sine følelser..?
Jeg forstår godt dine tanker, om du skal vente med at sige det til ham til sommerferien, hvor I ikke længere går i klasse sammen. Jeg tænker, at det måske er fordi du er bange for, at han afviser dig, og I er nødt til at være sammen hver dag alligevel...? Er det mon rigtigt forstået..?
Jeg kan godt se, at det kan være lidt hårdt... Især nu hvor I nok også skal koncentrere jer om eksamen. Men det er selvfølgelig også længe at vente til sommerferien, når du har så mange følelser for ham... Måske kunne du forsøge at planlægge, at I er alene sammen en dag, hvor du så bedre kan komme tæt på ham..? Hvis han gengælder dine følelser, vil det måske vise sig af sig selv, når I er alene sammen...? Kunne du invitere ham med hjem en dag efter skole, eller foreslå at I tager en tur sammen i byen eller lignende?
Det kan jo også være, at der kommer flere fester her i foråret, hvor du igen kan få mulighed for at komme lidt tættere på ham..?
Jeg håber, at du kan bruge mine tanker og forslag, og ønsker dig en dejlig sommer. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, eller benytte UngeChatten hvis du har lyst til at vende det hele lidt mere.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.