Brev
elsker flere drenge på samme tid
Hej bb. Jeg er en 13 åriige pige som har et problem. Jeg er forelsket i flere drenge.
Det hele begyndte med at jeg startede i en ny skole og en ny klasse, så var der denne her søde dreng som hed J som var en rigtigt dejlig fyr. Men da jeg var faldet til i min nye klasse ændrede tingene rigtigt meget han var ikke lige så sød.
Men jeg lærte de andre at kende som fx parallel klasserne, så mødte jeg denne her dreng som tit krammede mig og sagde jeg elsker dig. Og der begik jeg en fejl og sige at jeg var forelsket i ham, så snakkede vi ikke efter jeg fortalte det. Men vi stadig venner og siger hej, men vi var bare meget tætte dengang end vi er nu.
Så blev jeg forelsket i en dreng fra min klasse, som bliver ved med at kigge på mig, jeg tænkte jeg spørger om vi skal være kærester og så siger han nej, det er ikke fordi det er dig jeg er bare ikke klar til at have en kæreste lige nu.
Og jeg kan lide dem alle sammen jeg er dybt forelsket i alle de dejlige drenge hvad skal jeg gøre !!!!!!!!!!
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Hvor er det dog skønt, at du er omgivet af dejlige drenge, som du forelsker dig i! Du kunne jo beslutte dig for, at du bare vil nyde dine forelskelser uden absolut at skulle vælge en kæreste lige nu.
Men jeg kan godt se dit problem, hvis du vil have en kæreste, og jeg kan godt se, at det bliver lidt besværligt for dig, for så er du nødt til at vælge.
Det lyder som om du er blevet lidt forskrækket over dreng nr 2´s afvisning af dig. Du synes, du gjorde en fejl ved at sige, at du var forelsket i ham. Jeg synes, du virker som en åben pige, der direkte tør fortælle, hvad du føler. Det er en styrke, men det lyder ikke til drengene, du er glad for er helt parate til det med at være kærester endnu. Det er meget almindeligt at man i din alder, siger jeg elsker dig, uden at man dermed er parat til at være kærester, mon det kan være det, der er sket med ham fyren du fortæller om? Dejligt at læse I stadig er venner. Måske du skal give ham lidt tid og blive ved med at sende ham smil og så se hvad der sker.
Og nu er du forelsket i en dreng fra klassen, der kigger meget på dig. Selvom han ikke lige er klar til at være kærester lige nu, virker det til, han synes du er sød, i og med han kigger efter dig. Jeg synes, du skal nyde de følelser du mærker. Se tiden an og bare nyde at være ung. Du er i en alder, hvor det er helt normalt at en masse følelser er i spil, og som du skriver, kan man let forelske sig, måske den ene dag, du føler for en og den næste for en anden. Så giv det tid og mon ikke lige pludselig en dag, den helt rette fyr er klar til at tage næste skridt, nemlig at blive kærester? Hvis der er en af de fyre du nævner, du godt kunne tænke dig at lære lidt bedre at kende, kunne du nærme dig ham lidt mere, inden du spørger om I skal være kærester, så du bliver lidt mere sikker på, hvad han føler og vil. Kunne du f.eks. spørge ham, om I skal være sammen efter skole en dag -  spille et spil, lave noget sport, lave lektier sammen, se en film eller lignende?
Så får du nok en fornemmelse af, om han også har lyst til at være sammen med dig, og det kan måske senere blive til, at I bliver kærester.
Mange gode hilsener og held og lykke med drengene ønsker BørneTelefonen