elsker flere drenge på samme tid

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år

Hvor er det dog skønt, at du er omgivet af dejlige drenge, som du forelsker dig i! Du kunne jo beslutte dig for, at du bare vil nyde dine forelskelser uden absolut at skulle vælge en kæreste lige nu.

Men jeg kan godt se dit problem, hvis du vil have en kæreste, og jeg kan godt se, at det bliver lidt besværligt for dig, for så er du nødt til at vælge.

Det lyder som om du er blevet lidt forskrækket over dreng nr 2´s afvisning af dig. Du synes, du gjorde en fejl ved at sige, at du var forelsket i ham. Jeg synes, du virker som en åben pige, der direkte tør fortælle, hvad du føler. Det er en styrke, men det lyder ikke til drengene, du er glad for er helt parate til det med at være kærester endnu. Det er meget almindeligt at man i din alder, siger jeg elsker dig, uden at man dermed er parat til at være kærester, mon det kan være det, der er sket med ham fyren du fortæller om? Dejligt at læse I stadig er venner. Måske du skal give ham lidt tid og blive ved med at sende ham smil og så se hvad der sker.

Og nu er du forelsket i en dreng fra klassen, der kigger meget på dig. Selvom han ikke lige er klar til at være kærester lige nu, virker det til, han synes du er sød, i og med han kigger efter dig. Jeg synes, du skal nyde de følelser du mærker. Se tiden an og bare nyde at være ung. Du er i en alder, hvor det er helt normalt at en masse følelser er i spil, og som du skriver, kan man let forelske sig, måske den ene dag, du føler for en og den næste for en anden. Så giv det tid og mon ikke lige pludselig en dag, den helt rette fyr er klar til at tage næste skridt, nemlig at blive kærester? Hvis der er en af de fyre du nævner, du godt kunne tænke dig at lære lidt bedre at kende, kunne du nærme dig ham lidt mere, inden du spørger om I skal være kærester, så du bliver lidt mere sikker på, hvad han føler og vil. Kunne du f.eks. spørge ham, om I skal være sammen efter skole en dag -  spille et spil, lave noget sport, lave lektier sammen, se en film eller lignende?

Så får du nok en fornemmelse af, om han også har lyst til at være sammen med dig, og det kan måske senere blive til, at I bliver kærester.

Mange gode hilsener og held og lykke med drengene ønsker BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.