Brev
Eks flirt
Hej jeg er en pige på 13 år.
For lodt under en måned siden havde jeg en flirt, med en fra min paralel klasse. Jeg valgte at droppe det, fordi vi sjælent så hinanden. Jeg har stadig følser for ham men han er vist hurtigt videre og har ny flirt nu. Jeg er bange for ha ikke følte noget for mig, men bate brugt mig? ( den dag idag snapper vi meget sammen, men jeg ved han har en anden)
Jeg skal i 7. Efter sommerferien, men den skole jeg går på nu er kun til 6. Så jeg skal på en overbygnings skole. Jeg har valgt en anden, en den man er skrevet op til når man går på min nuværenden skole. Hvilket han også har, og nu skal vi gå i klasse sammen.
Hvad gør jeg med mine følser? Brugte han mig bare? Har jeg ret til at vlre ked af det nør det var mig der droppede det?
Hilsen den forviret pige på 13
Ps. Jeg har sendt denne besked en gang,men fik skrevet den forkerte E-mail til når i skulle svare mig.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 13.
Mange tak for dit brev! Det er dejligt at være forelsket og have følelser for en anden – det kan være svært at slippe dem, selvom man måske gerne vil.
Det lyder som om, at du har droppet jeres flirt, fordi du synes, at I så hinanden for lidt. Nu skal I gå i klasse sammen efter sommerferien, og kommer til at se hinanden dagligt.
Måske har du fortrudt, at jeres flirt blev droppet. Uafsluttede følelser kan pludselig dukke op hos jer. Det er ikke til at vide, hvordan I vil reagere, når I ser hinanden igen.
I hvad fald, så kan jeg godt forstå, at du kan blive forvirret og ikke helt vide, hvad du skal gøre med dine følelser. Følelser og forelskelser kan være svære, for man bestemmer ikke selv i hvem og hvornår de kommer.
Derfor kan de også være svære at slippe af med, selvom man måske gerne vil. Kan du følge mig? Du spørger, hvad du skal gøre med dine følelser, og jeg synes, at du skal lade dem være, og se hvad der sker. Du har ret til at føle, som du gør!
Det kan være svært at vide, om han bare har ‘brugt’ dig. Men uanset hvad, så er det ikke en rar fornemmelse. Nogle unge kommer hurtig videre, selvom de har haft følelser for en. Det kan de blandt andet gøre ved hurtigt at finde en ny flirt. Måske har din flirt gjort sådan.
Måske har han stadig følelser for dig, men kan føle sig såret, fordi du gjorde det forbi. Det kan også være, at han ikke viser så mange følelser for at passe på sig selv.
Du spørger, om du har ret til at være ked af det, når det var dig der droppede forholdet – og Ja! Det har du!
Uanset om man bliver droppet eller selv dropper en, så har man ret til at være ked af det. Det betyder bare, at du godt kan lide ham, og det er der intet galt med.
Det kan være hårdt, at han så hurtigt har fundet en ny flirt. Det kan også være en grund til, at du er ked af det.
Måske bliver det hele anderledes, når I starter i klasse sammen efter sommerferien. Egentlig er det slet ikke til at forudsige, hvordan I vil få det sammen. Det må kun tiden vise.
Jeg ønsker dig alt held og lykke med kærligheden!
Knus og kærlige hilsner fra BørneTelefonen.