Brev
Drengene i min klasse….
Hej Brevkasse
Jeg er en pige på 13 år, som er ret populær i min klasse. Jeg er selvfølgelig glad for det og sådan, men der er også ret mange drenge fra min klasse som er vilde med mig. Næsten alle drengene kan lide mig. Jeg er også en ret høj og en velformet pige.
Der er specielt to drenge som virkelig godt kan lide mig. Jeg har skrevet meget med dem over mobil og sådan. De fortæller begge to, at de virkelig godt kan lide mig, og de fortæller mig begge to, at de syntes jeg er lækker,smuk, sød, at de gerne vil kysse mig, holde mig i hånden, blivekærester med mig, de gerne vil have æren af at give mig mit førstekys, og at jeg er pigen i deres liv, osv.
Det er jeg selvfølgeligmeget smigert over. Jeg kan virkelig godt lide dem begge to på hversin måde. De er virkelig søde, men på hver sin måde. Jeg har ogsåringet og sagt til dem, at jeg virkelig godt kan lide dem på hver sinmåde, og at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.
Jeg kan også godtbegynde, at mærke at jeg længdes lidt efter en kæreste, som elsker migog vil gøre alt for mig, men er ret bange for at få en kæreste fordi pigerne i min klasse ikke er så lang fremme, (også er jeg bange for at de vil syntes det er ulækkert og bare vende øjne, for jeg har prøvet noget ligne, hvor de bare vender øjne og ryster på hovedet af det jeg siger)
En af de to drenge har også spurgt om vi skulle komme sammen, også sagde jeg at jeg ikke følte at jeg var klar til enkæreste, og den anden sagde, at når han engang havde taget sig sammen til at spørger mig om vi skulle komme sammen, så havde jeg allerede enkæreste.
Jeg syntes bare at de er SÅ søde på hver deres måde! Jegsender og kysse smiley og hjerter til dem begge to. Jeg er også ret bange for at jeg til sidst vil fortryde at jeg ikke bare blev kærester med en af dem, for jeg fortryder nemlig næsten alt hvad jeg gør og siger. Jeg er bange for at de til sidst ikke vil kunne lide mig mere, også er det jo bare mig som har dummet mig sådan!…:(
Jeg ved bare sletikke hvad jeg skal gøre. Det er bare det eneste jeg kan tænke på, oghvad jeg skal gøre. Jeg har også grædt for mig selv, fordi det fylderså meget og fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.
Mine veninder siger at jeg bare skal have tid til at tænke over hvem jeg vil vælge, og jeg har ikke fortalt mineforældre noget om det. Det ville jeg nemlig ikke. Jeg går bare ogtænker SÅ meget over det, og min hjerne og mig kan snart ikke klaremere. Det har nemlig stået på i rigtig lang tid nu, og jeg vedsimpelthen bare ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan bare ikke tænke påandet end det.
Det er VIRKELIG svært for mig. Jeg har også tit væretked af det, hvor mine forældre har kunne mærke det på mig, også har deselvfølgelig spurgt hvad der var galt, men så var jeg bare blevet surpå dem og gået min vej, også kom vi op i et kæmpe skænderi. Jeg harstadig ikke fortalt dem hvad der er galt.
Jeg har også overvejet atringe til børnetelefonen, men jeg kan ikke rigtig gøre det uden mineforældre vil opdage det. Det er også begyndt at styrtdykke medlektierne fordi jeg tænker så meget over det. Jeg skriver derfor tiljer, fordi jeg håberVIRKELIG, at I kan/vil hjælpe mig.
Knus den forvirrede og triste pige.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige på 13 år.
Tak for dit brev til BørneBrevkassen, det virker til at være en presset situation du står i. Jeg kan godt forstå, at det må være svært for dig. Du virker også til at være en pige, som tænker meget over tingene.
Du skriver, at du ikke vil tale med dine forældre om, hvordan du har det. Kan der så være en anden, du kan betro dig til? Hvis du har en storesøster, kunne det være en mulighed for dig at tale med hende? Det kunne også være, at du har en kusine, moster eller en anden i familien, som du har det godt med..?
Jeg tænker også, om det kunne være en fordel for dig, at fortælle om dine følelser for de to drenge, til en person der ikke selv kender drengene? På den måde vil det kun være det, du fortæller, som vedkommende får at vide. Det kan måske så være, at du uden at tænke over det, kan sætte ord på hvilken dreng du bedst kan lide.
Når du skriver, at de andre piger i din klasse ikke er så langt fremme med kærester som du er, kan det måske være de går og har det på samme måde som dig... Hvis der ikke er nogen af jer, der har haft kærester før, er der jo en der skal være den første. Ender du med at få en af drengene som kæreste, behøver I jo ikke at stå og kysse lige foran dine klassekammerater. I stedet kan I bare sidde sammen og på den måde give dine klassekammerater tid til at vænne sig til, at du nu har en kæreste, du er sammen med.
Jeg vil også give dig det forslag, som du selv skriver om, nemlig at ringe til BørneTelefonenen. Det er helt anonymt og gratis at ringe til BørneTelefonen på 116 111, så det kan du gøre nærmest hvor du vil - også uden dine forældre får det at vide.
Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.