Drengene i min klasse….

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige på 13 år.

Tak for dit brev til BørneBrevkassen, det virker til at være en presset situation du står i. Jeg kan godt forstå, at det må være svært for dig. Du virker også til at være en pige, som tænker meget over tingene.

Du skriver, at du ikke vil tale med dine forældre om, hvordan du har det. Kan der så være en anden, du kan betro dig til? Hvis du har en storesøster, kunne det være en mulighed for dig at tale med hende? Det kunne også være, at du har en kusine, moster eller en anden i familien, som du har det godt med..?

Jeg tænker også, om det kunne være en fordel for dig, at fortælle om dine følelser for de to drenge, til en person der ikke selv kender drengene? På den måde vil det kun være det, du fortæller, som vedkommende får at vide. Det kan måske så være, at du uden at tænke over det, kan sætte ord på hvilken dreng du bedst kan lide.

Når du skriver, at de andre piger i din klasse ikke er så langt fremme med kærester som du er, kan det måske være de går og har det på samme måde som dig... Hvis der ikke er nogen af jer, der har haft kærester før, er der jo en der skal være den første. Ender du med at få en af drengene som kæreste, behøver I jo ikke at stå og kysse lige foran dine klassekammerater. I stedet kan I bare sidde sammen og på den måde give dine klassekammerater tid til at vænne sig til, at du nu har en kæreste, du er sammen med.

Jeg vil også give dig det forslag, som du selv skriver om, nemlig at ringe til BørneTelefonenen. Det er helt anonymt og gratis at ringe til BørneTelefonen på 116 111, så det kan du gøre nærmest hvor du vil - også uden dine forældre får det at vide.

Kærlig hilsen

BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.