Brev
Drengene er umodne!
Drengene i min klasse er MEGET umodne! (Jeg går i 6 klasse!?)
Jeg er lidt mere moden end de andre, men er også lidt buddet… 🙁
Jeg er nået til det tidspunkt i mit teenagerliv hvor at jeg gerne vil have en kæreste, men har så mega svært ved at spørge dem, da de jo er så umodne at hvis de siger nej! Så går de hen til hele klassen, og fortæller hvad der er sket, hvilket gør mig til grin 🙁
Det skal lige siges at jeg snart skal på julemærkehjem, som en ny start, som jeg self. er RIGTIG glad for! 😀 Men hvad så når jeg kommer tilbage? Har de så glemt hvem jeg er? Det vil jeg bare heller ikke have sker… Har virkelig brug for hjælp!
Der er jo self. også en dreng;) Jeg synes at han er såååååå sød, flot og total dejlig! Jeg er bare smask forelsket i ham! <3 Jeg er helt væk hver gang at han snakker til mig, det er helt vildt! Han er lidt poulær, som jeg også lidt er.. Jeg ved ikke om jeg skal sige til ham hvad jeg føler eller hvad?
Pleaaase hjælp mig! <3 Xoxo K******
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12
Tak for dit brev. Det lyder dejligt for dig, at du er blevet forelsket i den her skønne fyr. Er han mon også en af drengene fra din klasse? Ja, det er jo ikke nemt, når de ikke er helt så modne endnu og måske heller ikke helt klar til at få en kæreste. Det er ofte pigerne, der er tidligst udviklede.
Du spørger om du skal sige til den her dejlige dreng, at du er forelsket i ham? Hvis du har mod på det, kunne det jo godt være en mulighed. Hvis han føler det samme for dig er det jo skønt, men du skal jo også være forbedredt på, at han måske ikke er helt klar til et kæresteforhold eller måske ikke har de samme følelser for dig. En anden mulighed er, at forsøge at komme til at være lidt mere sammen med ham i skolen, så I kan lære hinanden lidt mere at kende. Så kan det være, at det vil vise sig om dine følelser for ham er gengældt.
Det lyder fint for dig at du skal på Julemærkehjem. Jeg tror, at det for mange er en rigtig god oplevelse, hvor de vender tilbage med et nyt overskud og en masse gode oplevelser og nye venner. Måske er der også nogle søde drenge der..?? Jeg tror ikke, at du skal være bange for om de andre har glemt dig, når du kommer tilbage. Tværtimod tænker jeg, at de måske vil synes, at du er rigtigt spændende at være sammen med, fordi du kommer tilbage med et nyt overskud.
Håber du kan bruge det jeg skriver. Jeg vil ønske dig rigtigt meget held og lykke med Julemærkehjemmet og drengene.
Du er altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at tale mere direkte med en rådgiver eller skrive til vores chat eller sms.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.