Drengene er umodne!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12
Tak for dit brev. Det lyder dejligt for dig, at du er blevet forelsket i den her skønne fyr. Er han mon også en af drengene fra din klasse? Ja, det er jo ikke nemt, når de ikke er helt så modne endnu og måske heller ikke helt klar til at få en kæreste. Det er ofte pigerne, der er tidligst udviklede.

Du spørger om du skal sige til den her dejlige dreng, at du er forelsket i ham? Hvis du har mod på det, kunne det jo godt være en mulighed. Hvis han føler det samme for dig er det jo skønt, men du skal jo også være forbedredt på, at han måske ikke er helt klar til et kæresteforhold eller måske ikke har de samme følelser for dig. En anden mulighed er, at forsøge at komme til at være lidt mere sammen med ham i skolen, så I kan lære hinanden lidt mere at kende. Så kan det være, at det vil vise sig om dine følelser for ham er gengældt.
Det lyder fint for dig at du skal på Julemærkehjem. Jeg tror, at det for mange er en rigtig god oplevelse, hvor de vender tilbage med et nyt overskud og en masse gode oplevelser og nye venner. Måske er der også nogle søde drenge der..?? Jeg tror ikke, at du skal være bange for om de andre har glemt dig, når du kommer tilbage. Tværtimod tænker jeg, at de måske vil synes, at du er rigtigt spændende at være sammen med, fordi du kommer tilbage med et nyt overskud.
Håber du kan bruge det jeg skriver. Jeg vil ønske dig rigtigt meget held og lykke med Julemærkehjemmet og drengene.
Du er altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at tale mere direkte med en rådgiver eller skrive til vores chat eller sms.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.