Brev
drengen fra omegle
hej børnetelefonen
jeg har mødt den sødeste dreng på omegle. vi bor dog langt fra hinanden, og han snakker tit om, at han elsker mig osv.
han spørger bare virkelig tit om han må se mig uden tøj på og sådan noget..egentlig har jeg ikke lyst, men fordi jeg er bange for at han ikke gider mig mere hvis jeg siger nej, så gør jeg det.
skal jeg blive ved med det, eller sige fra?
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Hvor er det dejligt, at du har mødt en sød dreng på omegle. Nu ved jeg hverken så meget om dig eller ham, men det er jo rigtig godt, hvis I godt kan lide at snakke sammen.
Du skriver, at han tit spørger, om han må se dig uden tøj på, men at du egentlig ikke har lyst til det, men gør det alligevel. Jeg kan godt forstå, at du bliver i tvivl om, hvad du skal gøre, fordi du, som du skriver, er bange for at han ikke gider dig mere, hvis du siger nej.
Men det er bare så vigtigt, at du altid mærker efter, hvad du har lyst til at gøre. Dette gælder både med venner og kærester. Det er så vigtigt, at du kan sige fra, og jeg tænker, at dette er en god mulighed for, at du kan øve dig i netop det.
Hvis han holder så meget af dig, som han skriver, så vil han forstå, at du siger fra. Hvis han derimod ikke accepterer det, så håber jeg, at du kan stå ved din beslutning. Og følge den følelse du har om, at du ikke har lyst til at være tage tøjet af foran ham.
Jeg synes, det er godt du har skrevet her, og jeg håber, at du kan finde styrken i dig selv til at sige fra over for ham.
Mvh
BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.