Brev
De er/var ærkefjender…
Hej BB
Jeg er en 13 årig pige som er blevet forelsket i en dreng… Han er sød mod mig og behandler mig godt og han får mig til at føle jeg er noget særligt <3
Men min BFF og ham er ærkefjender.
Dvs det var de sidste år men hun hader ham stadig. Jeg vil så gerne spørge ham om Kærester men vil ikke miste min BFF!
Jeg har førsøgt at undgå ham og glemme ham i et halvt år nu men hver gang jeg forsøger må jeg opgive igen.
Jeg er så itvivl!
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Tak for dit fine brev. Hvor er det dejligt at høre, at du er forelsket i en dreng, der er så sød og behandler dig godt.
Når du skriver at din BFF og ham er ærkefjender, bliver jeg rigtig nysgerrig på hvordan det kan være, det er blevet sådan. Kender du mon noget til deres forhold – hvad har forårsaget, at de ikke kan lide hinanden nu? Har din BFF mon sagt, at hvis du bliver kærester med ham, så er I ikke BFF mere?
Jeg kan rigtig godt forstå, at du ikke vil miste din BFF. Når du skriver, at du har forsøgt at undgå og glemme fyre i et halvt år, fortæller det mig, at din veninde betyder rigtig meget for dig.
Jeg tænker ikke, at dette behøver være en situation, der hedder enten eller. Et godt råd til dig, kan være at starte med at snakke med din veninde omkring det her. Fortæl hende, hvor meget hun betyder for dig, og hvordan du har det med fyren. Kunne det tænkes, at din veninde slet ikke er klar over dine følelser for ham? Måske hun ville føle anderledes og måske endda være forstående, hvis du snakkede med hende. Det er min erfaring, at det tit kan hjælpe rigtig meget, at snakke om tingene.
Jeg håber du kunne bruge mit svar, og ellers er du altid velkommen til at ringe på 116 111, eller benytte vores chat.
Venlig hilsen
BørneTelefonen