Brev
Damer
Kære Brevkasse
Jeg stå med dette kæmpe problem jeg er startet på efterskole og har fundet en sød pige jeg er gået hen og blevet kærester med. Vi ligger hele tiden og putter når vi har fri. Hun gnider sig op af min pik og tager på den.
Jeg kommer altid 10 min efter hun gør det. Hun har aldrig haft sex før og hun mener jeg er den rette min hun vil ikke, ikke engang finger eller give mig en håndtrold.
Mvh Efterskoleeleven
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Hvor er det dejligt, at du har fundet en sød kæreste.
Du skriver ikke, hvor længe I har være kærester? Måske er hun ikke parat, fordi hun ikke har prøvet det endnu, men det kan også være fordi hun gerne vil lære dig bedre at kende først. Det er forskelligt fra menneske til menneske, hvornår man er parat til sex. Det lyder som om, I ikke helt er det samme sted endnu.
Uanset hvad årsagen er, så er det vigtigt, at du ikke presser hende til noget, hun ikke er klar til endnu, selv om hun siger, at hun tænker, at du er den rette. Måske kunne du spørge hende, hvad hun tænker om det? Har hun lyst, men er hun bange for, at det vil gøre ondt? Ved hun, hvad en håndtrold er? Er hun nervøs, fordi hun ikke helt ved, hvordan man gør? Hvad har hun af tanker om at have sex? Hvis du stiller de spørgsmål, uden at du presser hende, kan det måske få hende til at føle sig tryg, føle sig hørt og lyttet til.
Det er helt normalt, at man gerne vil udforske sin seksualitet - måske skal du overveje, hvad er vigtigst for dig? Er det hende, der er vigtigst, må du nok vente og være tålmodig, til hun er klar. Hvis det er sex, der fylder mest for dig, kan det være, du skal prøve at finde en, der er det samme sted som dig seksuelt.
Mange hilsener, BørneTelefonen