Brev
Crush
Jeg fuckede op, med en jeg kunne lide.
Det startede med, at det var en som jeg skulle wingman til min ven, men det gik ikke så godt. Jeg har nu fundet ud af, jeg faktisk kunne lide hende.
Hun tror jeg stalkede hende på facebook, fordi jeg kom til at like noget gammelt, men ledte bare efter et billede, hvor hun havde bestemt sneaker på og vise det til en af min veninder, fordi vi snakkede om det specifik mærke. Ved ikke hvordan jeg skulle forklare det til hende, så det endte rimelig grusomt, hvis jeg selv skulle sige det (Fortalte ikke hvad der rigtigt skete).
Nu det hele rimelig akavet, og senere på ugen, så så jeg hendes veninde som gav et godt dræberblik til mig. Ved ikke om veninden ved det.
Hjælp, skal jeg prøve at rette op på det til næste fest eller finde en hel anden.
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 16 år.
Det lyder til du synes godt om pigen, så jeg synes da du skal fortælle hende, hvad der rent faktisk skete. Være ærlig, og fortæl hende hvorfor du egentlig kom til at like facebook-billedet. Fortæl I ville vide hvilke sneakers hun plejede at gå i. Hun vil formentlig bare blive smigret over det uanset hvad, og være glad for at du fortæller sandheden. Mon du kom til at sige noget grimt til pigen siden veninden er sur på dig? At forklare hele situationen vil måske få veninden til at stoppe med at give dig sure blikke?
Hvis du synes det er lettere, kan du måske skrive til hende og sige undskyld og at du "fuckede op" og gerne vil fortælle den rigtige historie. Hvis du har modet, kan du jo også fortælle hende, du godt kan lide hende og derfor blev det lidt akavet.
Og ja, hvis du synes det er lettere, kan du jo også tage fat i hende til næste fest og fortælle den virkelige historie. Alle kan komme til at sige noget forkert, ofte sker det, fordi man måske bliver lidt genert over det man har gjort og er blevet opdaget i. Kan du mon genkende dette? Jeg tænker ikke det føles rart at pigerne virker til at være sure, så jeg tænker, det for jer alle vil føles rarest at få sandheden på bordet.
Jeg tænker dog også lidt på din ven som du skulle være wingman for. Hvad mon han siger til du har følelser for pigen? Det er måske også en snak I lige skal have, så du kan bevare dit gode venskab med ham? Bare en tanke.
Det virker til du er en fyr, der tænker over tingene. Det er sejt og en styrke. Håber I får det klaret, så I forhåbentlig kan blive venner og så må tiden jo vise, hvad det kan udvikle sig til.
Mange hilsner Børnetelefonen