Burde jeg give op?

Hej,
Jeg er en pige på 14 år. Jeg har i lang tid været virkelig vild med en fyr fra min parallelklasse, men han er en fuckboy. Jeg kyssede med ham til en fest for lidt tid siden, men han sagde efterfølgende at han synes jeg var sød men han kunne ikke holde sig til en pige. Jeg bliver virkelig nervøs når han går forbi eller hvis han snakker til mig (hvilket han ikke gør tit, men stadig). Tænker altid vildt meget over hvad jeg skal sige og ender altid med at være virkelig akavet og genert. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Vil vildt gerne være mere sammen med ham, men jeg tør ikke. Bliver vildt nervøs. Burde jeg bare give op siden han har sagt at han ikke kan holde sig til en? Jeg tør jo alligevel ikke snakke med ham. Er virkelig vild med ham

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år.

Tusind tak for dit fine brev om det at være vild med en person! Hvor er det altså bare skønt, at du er vild med en fyr! Det kan være en dejlig og spændende følelse. I har endda kysset – det må være fantastisk dejligt. Jeg bliver utrolig glad for at høre, at fyren har været ærlig over for dig. Han har fortalt dig, at han synes, du er sød. Men at han har svært ved at holde sig til én pige.

Der er nogen, som har svært ved at holde sig til én. Jeg tror dog, at det bliver nemmere med alderen. Det er meget naturligt, at man har lyst til at prøve at være sammen med lidt forskellige. Men det er rigtig vigtigt, at man er ærlig omkring det. Ellers kan man jo komme til at såre en anden.

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad du skal gøre. Men jeg synes, det er rigtig vigtigt, at du passer på dig selv. Du kan overveje, om du vil have lyst til at ses med ham, selv hvis han kysser med andre piger imens? Han har jo desværre sagt, at han har svært ved kun at være sammen med én lige nu.

Derfor tænker jeg, at du enten kan vente og se, om han ændrer sig med alderen. Du kan også overveje, om du kan nøjes med at være venner med ham? (Jeg ved godt, at det er svært!). Eller måske du kan kigge dig om efter en anden sød fyr?

Hvis du gerne vil fortsætte med at snakke med ham, selvom han ikke kan holde sig til en. Så kan du måske spørge ham, om I skal gå en tur en dag? Når man går en tur, er det tit nemmere at snakke sammen, fordi man ikke behøver at sidde og kigge hinanden i øjnene.

Du kan også prøve at finde ud af, om han har nogle interesser eller andet, du kan spørge ind til. Det kan f.eks. være, at han skal spille fodboldkamp i en weekend. Og så kan du jo spørge: “Hvordan gik fodboldkampen?”. Vi mennesker kan generelt godt lide, når andre interesserer sig for os, og det vi laver. Derfor kan det være en rigtig god idé at spørge ind til ham.

Hvis du ikke tør snakke med ham, kan du jo også overveje, om du hellere vil skrive til ham? Har du mon prøvet at gøre det? Du kan f.eks. skrive og spørge, om han har en god weekend? Måske du kan skrive, om han nyder det gode vejr? Det kan også være, at du kan finde noget sjovt på Youtube, du kan sende til ham.

Jeg håber, at du har fået svar på de ting, du gerne ville. Jeg synes, at du virker som en super sød pige, og denne fyr er utrolig heldig, fordi du er vild med ham! Husk at passe på dig selv og mærk efter, hvad du vil være med til.

Tak fordi du skrev herind til BørneTelefonen. Jeg ønsker dig alt det bedste!

Kærlig hilsen fra

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.