Bliver ved med at have følelser

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige 14

Du skal slet ikke undskylde – det er skønt, at du har valgt og skrive ind til BørneTelefonen.
Det lyder da i grunden også lidt forvirrende, at have følelser for en, som på den ene side er en nar, men som også, på den anden side er lidt dejlig.

Når jeg læser dit fine brev, kan jeg godt forstå at du synes han er dejlig. Især når I skriver sammen med hjerter og når han godt kan lide dig. Det er altid skønt, når man kan mærke, at andre godt kan lide en og især når det bliver sagt direkte. Man får nærmest helt et sus i kroppen, når det sker.

Men jeg bliver også lidt forvirret, når du forklarer, at han er ældre end dig og at han skriver sammen med en masse andre piger. Og så det med, at han skriver på den samme måde til alle de andre piger – altså med hjerter og det, ligesom når han skriver til dig.
– Men betyder det så, at han fortæller alle de andre piger, at han også kan lide dem? Og hvor gammel er han egentlig?

Bliver altså lidt bekymret. Især når du fortæller, at han faktisk ignorer dine snaps og han næsten kun viser interesse, når han får frække billeder af dig.
– Betyder det, at han ignorerer dig, indtil han vil have et nyt frækt billede af dig? Og skriver han det samme, til de andre piger, så han også kan få frække billeder af dem?

I mine øre lyder det som om, han manipulere lidt rundt med dig – som betyder, at man kan sige og gøre ting, bare for at få en anden til at gøre lige præcis, som man selv rigtig gerne vil have.
Han lyder manipulerende fordi han siger, at han godt kan lide dig og sender hjerter til dig, men samtidig så:
Du får nærmest kun opmærksomhed fra ham, når du sender frække billeder af dig selv.
Du hører næsten ikke fra ham igen bagefter, når du har sendt dine billeder.
Han ignorerer dine snaps i flere timer, selvom du kan se han lige har været aktiv.
Han skriver sammen med en masse andre piger – ligesom I to skriver sammen.

Jeg kender ham naturligvis ikke. Men mit råd er, at du ikke sender flere frække billeder til ham. Måske ved han lige hvad det skal til, for at få alle jer søde unge piger til, at gøre præcis som han vil. Desuden kan han gemme de billeder, som han får sendt – og det er super svært at få dem slettet igen, selvom det er inde på Snappen.

Hvis du undgår at sende billeder til ham, vil du også finde ud af, om I skriver sammen, fordi han kan få frække billeder af dig – eller om I skriver sammen, fordi han rent faktisk godt kan lide dig.
Det kaldes: ‘at sætte en grænse’ overfor ham. Så kan du se om han forsvinder stille og roligt eller om I bliver ved med at skrive sammen – uden at han får de frække billeder.

Det kan virke uoverskueligt, men prøv og tænk over, hvor mange gange han har været en nar overfor dig og hvor mange gange han har været sød overfor dig. For at få bearbejdet dine følelser, kan du, hvis du har lyst, skrive alle de gange ned, hvor han har været sød overfor dig – men også alle de gange, han har været en nar overfor dig. Måske kan du prøve det her:
1: Hvad skete der?  2: Hvorfor skete det?  3: Hvordan følte du indeni?

Du er også altid meget velkommen til, at ringe til BørneTelefonen på tlf.: 116111, hvis du føler der er noget som du har lyst til at tale om. Vi har åbent døgnet rundt, så du kan altid ringe til os.

Håber mit råd kan hjælpe dig og at du passer godt på dig selv.

Et kæmpe knus og kærlige hilsner,
fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.