Blev ghostet

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 16 år

Tak for dit brev til os. Det er altid dejligt at møde et andet menneske og føle, at der er en god kemi. Ligeså lidt dejligt er det, når man ikke hører noget uden at vide hvorfor. Jeg kan godt forstå, at det ikke er sjovt, at han pludselig ikke svarer.

Du skriver, at I mødtes på Tinder og derefter skrev sammen på snapchat og sendte hinanden nudes, før I havde mødt hinanden i virkeligheden. På jeres første date snakkede han om blowjobs, men du sagde fra.

Jeg ved, at rigtig mange er på Tinder for at finde nogen at have sex med. Det lyder for mig som om, at jeres relation hurtigt har handlet om sex. Det er dog ikke ensbetydende med, at man ikke kan ses efterfølgende og måske endda ende med at være i et forhold med hinanden. Jeg siger det blot, fordi det måske har været hans formål med daten hele tiden; at I skulle have sex. Hvad tænker du om det?

Selvom ens relation hurtigt drejer sig om sex, kan man jo sagtens blive gode venner og måske kærester. Så jeg kan godt forstå, at du undrer dig over, at han pludselig ikke svarer, når nu du har lyst til at se ham.

Du skriver, at han ikke har svaret i tre dage, og at det ellers virkede som om, at han gerne ville ses. Det er altid svært at finde en balance i, hvor meget eller hvor lidt man skal kontakte en person, der ikke svarer. Men nogle mennesker er ikke så gode til at huske at svare eller til at tage initiativ. Er det en mulighed at skrive til ham igen og fortælle, at du virkelig gerne vil se ham, og at du synes, at I havde en rigtig god kemi?

Du fortæller, at du ofte tænker på ham og har lyst til at tage alle mulige steder hen i håb om at støde ind i ham. Det kan jeg godt forstå. Jeg tror, at alle mennesker der er blevet smigret af et andet menneske kender den følelse. Det lyder som om, at I har haft nogle rigtig dejlige møder, så jeg forstår godt, at du har lyst til at se ham igen. Desværre kan man ikke tvinge andre til at have det på samme måde. Derfor tænker jeg heller ikke, at du skal bruge din sommer på det – som du jo også selv skriver.

Jeg får lyst til lige til sidst at spørge om du kender Sletdet? Du skriver, at I sendte hinanden nudes. Det kan være svært at holde helt styr på, hvor den slags ender henne, så det kan være en god idé at tage sine forholdsregler her. Her kan sletdet hjælpe dig. Du kan finde guides om flirt osv. i forhold til dit liv på nettet. Der findes også film og tests man kan tage. Du kan finde dem her.

Du har skrevet sådan et fint brev til os, hvor du har været god til at forklare din situation. Jeg ved, at det kan være frygteligt at sidde i uvished, men jeg ved også, at det for det meste løser sig. Jeg håber, at du kan bruge mine råd til noget. Ellers er du altid velkommen til at skrive til os igen eller ringe på 116111.

De bedste ønsker

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.