Brev
BFF eller crush?
hej børnetelefonen
jeg er en pige der står i lidt af et dilemma
men ja det startede da jeg spillede Minecraft med min bffivd (bff indtil vi dør) vi mødte så den her dreng over Minecraft.Vi blev venner med ham over snapchat og jeg blev venner med ham over skype
men min veninde og ham er ikke så gode venner faktisk blokerede han min veninde på snapchat og hun flippede ud men mig og ham drengen snakker stadig sammen vi snakker virkelig godt sammen lidt som om vi har kendt hinanden i flere år.
nu har jeg så fået et crush på ham og han ved også godt at jeg kan li’ ham og når vi snakker sammen er det tit det emne vi kommer ind på og han kan også godt lide at drille mig lidt med det på en god måde og jeg har ikke noget imod at han ved jeg kan li’ ham for jeg havde nok også selv sagt det til ham på et tidspunkt.
Men så er der jo min veninde som også ved det og fordi de ikke er så gode venner så tror jeg ikke det er så god en ide hvis nu mig og ham bliver kærester eller for noget kørende for mig og min veninde har været lidt oppe at skændes om det før altså om at mig og ham snakkede for meget sammen og der jeg sagde til hende at jeg kunne li’ ham
der skændes vi ikke men hendes reaktion var lidt “hvorfor ham!” agtig
det var også lidt hvad jeg vidste dsv.
Men på det sidste har mig og ham ikke rigtig snakket sammen eller skrevet sammen jeg ved ikke om han har travlt eller noget og når vi så endelig snakker sammen snakker vi som om vi har været venner hele vores liv. men ja jeg savner virkelig at snakke med ham
så ja mine spørgsmål er:
hvad skal jeg gøre med min veninde?
er der en måde hvor på jeg kan få den kontakt vi (mig og ham) havde før?
er der nogle tegn på han også kan li’ mig i det her brev?
ja det var det
jeg håber i svarer hvis i gør vil jeg gerne lige sige tak og sige tak for en masse andre ting i har hjulpet mig igennem så mange ting
hilsen mig..
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år.
Det må være skønt at have et crush på en sød fyr, som man taler godt med. Jeg kan også høre, at du har et godt venskab med din veninde, som betyder meget for dig. Netop fordi at det betyder meget, så bliver du også bekymret for, hvad du skal gøre i forhold til hende, når du har et crush på en fyr, som hun måske ikke så godt kan lide. Jeg kan godt forstå, at det er svært, når man ikke er ikke ligeglad med, hvad ens veninde synes.
Det betyder noget for dig, fordi du gerne vil være en god veninde og er betænksom.
Kærlighed er altså bare svær at styre. Du kan ikke styre, hvem du bliver vild med, ligesom din veninde heller ikke kan styre, hvem hun ikke kan lide. Så nu er det altså bare sådan, at du er vild med ham, som hun ikke kan lide. Men det gør dig ikke til en dårlig veninde.
Du spørger, hvad du skal gøre med din veninde. Hvordan ville det være, at tage en til snak med hende, hvor du fortæller hende om de tanker og følelser, som du har? Fortæl hende, at du er lidt bange for, hvad hun tænker.
Din veninde kan ikke bestemme, hvem du er vild med eller skriver med og det vil hun nok heller ikke? Med tiden, vil hun måske lære ham bedre at kende. Eller også er de bare ikke lige hinandens typer og det er måske også okay? Et godt venskab behøver ikke at gå i stykker, fordi ens veninde ikke er så gode venner med ens kæreste.
Du spørger også, hvordan du kan få den kontakt, som du og fyren havde før. Det er naturligt, at sådan en kontakt går lidt op og ned. Måske især her i sommerferien, hvor der kan være mange ting, man skal. Måske kommer kontakten tilbage igen, eller bliver på en lidt anden måde. Du kan jo spørge ham, hvad han tænker om det?
Har I mon talt om at mødes i virkeligheden? Måske kunne det være sjovt, hvis I mødtes en dag og gik i biografen, eller besøgte hinanden? Hvis I har lyst. Når man har mødt hinanden på nettet, skal man lige være lidt ekstra forsigtig. Så jeres forældre skal måske hjælpe med, at finde en god aftale. Det kan være, at han kan komme hjem og besøge dig til aftensmad og film?
Jeg kan ikke med sikkerhed sige, om han også kan lide dig. Men jeg synes i hvert fald, at det lyder som om, at I snakker godt sammen. Hvis han ved, at du godt kan lide ham, kunne det måske også være okay at spørge ham, hvad han tænker om dig? Du kan måske starte med at spørge, om han har haft en kæreste før eller om han kan lide nogen.
Jeg håber, at du finder ud af de ting, som du har spurgt om her i brevet. Husk at nyde at du har et crush. Og at du har et godt venskab.
Alt det bedste fra
BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.