Brev
Besværlig kærlighed
Kære BB 🙂
Jeg er en 13 årig pige med kærlighedsproblemer…. Jeg har et problem jeg håber i vil hjælpe mig med, da der ikke rigtig er andre der forstår det… I min fritid går der en rigtig lækker dreng, han er virkelig rigtig sød. Vi har snakket sammen et par gange, hvor det gik godt, han elsker at grine :D.
Men jeg ved ikke helt hvordan jeg ellers skal kommet til at snakke mere med ham. Mit problem er, han er 15 eller 16 år, og jeg er 13! 🙁 Så derfor ser han nok mig som “den lille pige”. Jeg er også en af de yngste. Men skal jeg prøve at virke ældre eller hvad? Jeg ved bare ikke hvad man skal gøre. Han er bare så meget mere moden og afslappet og sød end drengene på min alder. Dem på min alder er så barnlige, ofte helt vildt meget op at køre, snakker meget om porno, og ja… er ret irrierterende. OG det er reeeet træls, så det er klart jeg er faldet for en lidt ældre dreng 🙂
Jeg har også et andet problem med det: Jeg har det nemlig med at kunne blive lidt jaluxe (staves) når han griner med andre piger. Jeg bliver selvfølgelig ikke sur på pigen, men alligevel… Ja hvordan skal man dog slippe af med det? :s Jeg håber VIRKELIG du/I har nogle gode forslag til hvordan jeg ligesom kan snakke med ham, uden at være “Den lille pige”. Jeg ved bare ikke hvordan man kan flirte med en 9. klasser! og er det normalt at være lidt jalouxe?
Hilsen mig 🙂
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13
Tak for dit brev. Åh den kærlighed - den kan bare være så svær!
Ud fra din beskrivelse
lyder som om, at du er godt i gang med kontakten til denne fyr..?
Du er dog i tvivl om, hvorvidt du skal prøve at virke ældre.
Det tænker jeg ikke er nødvendigt... Jeg tror, det er vigtigt, at du opfører dig præcis, som du plejer... Kun på denne måde giver du udtryk for, hvem du er. Og kun på denne måde, kan han finde ud af, hvad han synes om dig.. Hvad tænker du mon om det?
Hvordan kan du så flirte med én fra 9.klasse... ? Jeg tror faktisk ikke, at der er så stor forskel på at flirte med én på din egen alder end én, der er et par år ældre..
Du har fundet ud af, at han er glad for at grine... Så du kan jo benytte dig af humor, når du taler med ham.. Derudover så sørg for at smile til ham. Måske du har hans telefonnummer..? Så kan du måske sende ham en SMS, hvor du spørger ham om noget "ufarligt" og på denne måde får startet en snak.. Har du mod på det..? Eller måske via Facebook..?
Måske en god idé også kunne være at undersøge, hvad han interesserer sig for, så du er forberedt på gode samtaleemner..? Og måske du så kunne få dine veninder til at forhøre sig om, hvad han synes om dig..?
Omkring dét at du oplever at blive jaloux, når han griner med andre piger, så er det helt naturligt, at man måler sig selv med andre piger - og måske du bliver bange for, at han synes "de andre" er sødere, sjovere eller flottere end dig..? Nogle gode øvelser til at vende sig lidt af med jalousien kunne måske være, at du skriver en masse små sedler til dig selv, som du måske hænger på sit spejl eller andet. Der kunne f.eks. stå: "Jeg er super dejlig og smuk" - eller noget helt andet, som du tænker, du kunne have glæde af. Derudover kan du i situationen minde dig selv om disse sedler - og tænk på noget rart, så fokus ikke er på, at fyren måske synes bedre om hende end dig.. Kunne det måske være et forsøg..?
Skulle du have behov for at vende situationen yderligere, så husk vores BørneTelefon på 116 111. Det er anonymt og gratis!
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.