Brev
Bedsteven!
Hej jeg er en pige på 12 år
Jeg har en rigtig sød bedsteven men han er forelsket i mig og jeg ved ikke om jeg er det for jeg vil hele tiden være sammen med ham men jeg er ikke direkte Forelsket i ham jeg er forelsket i hans bedsteven men jeg er kun forelsket i hans ydre hvor imod min bedsteven hvor jeg mere er forelsket i hans indre
Min Bedsteveninde er forelsket i ham og han svarede nej til at være kæreste med hende!
Og nu er jeg blevet blank jeg må ikke have en kæreste for mine forældre og jeg vil hellere ikke være drillet med jeg er kærester med ham men jeg kan hellere ikke leve med han er plask forelsket i mig og min Bedsteveninder siger vi er et godt par! Men min bedstevens bedsteven for jeg nogen gange afvide vi er et par!
Så jeg er blevet til et spørgsmålstegn!
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du er et spørgsmålstegn, for det er da også forvirrende at finde ud af, hvor forskellen mellem bedstevenner og kærester er.
Det er dejligt at høre, at du har sådan en god ven, og det lyder til, at I har noget helt særligt sammen. Måske kunne du prøve at tænke lidt over, hvad forskellen for dig er på at være kærester og venner? Måske er der i virkeligheden ikke så stor forskel?
Du kunne jo prøve at skrive ned på et stykke papir, hvad en god ven er på den ene side, og hvad en kæreste mon er på den anden side. Måske kunne du foreslå din bedsteven at gøre det samme? Så kan I måske på den måde finde ud af, hvad I hver især forstår ved det og finde ud af, hvad det er I har sammen.
Du skriver, at du kun er forelsket i din bedstevens vens ydre, og dermed siger du næsten selv, at det måske ikke er det ydre, der er det vigtigste for dig?
Jeg håber, at du kan bruge mine ideer til at blive lidt mere klar over, hvad du gerne vil have sammen med din bedsteven.
Hvis du har lyst til at tale med en rådgiver om de tanker, du får, må du også meget gerne ringe til BørneTelefonen på 116 111.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.